Maybellinen Vintage Classics ja miten reklamaation kanssa kävi

Täytyy kyllä kehua Sokoksen verkkokauppaa ripeydestä. Tilasin Maybelline vintagerasian viime viikon keskiviikkona ja paketti joka sisälsi väärän tuotteen tuli perjantaina ja nyt tämä oikea tuote jo tiistaina. Vaikka asiakaspalvelu hieman muutoin ontuu, niin pahuksen vikkeliä ovat käänteissään ja siinä ei ole moitteen sijaa.




Yksi ihanimpia ostoksia pitkään aikaan ja tästä vinkkasi minulle https://wwwfannyalexandracomfi.tumblr.com/ Virpi ja Virpillä on aivan ihana nettikauppa KLIK https://www.fannyalexandra.com/



Ne jotka eivät tiedä mistä ihmeestä täällä pulisen oikein, niin vanhempi postaus löytyy täältä KLIK https://minakokeski-ikainen.blogspot.fi/2015/01/hyva-huono-ja-neutraali-asiakaspalvelu.html


Juttuhan eteni näin, että eilen puhelimitse reklamoidessani sain illalla sähköpostia, että jahka olen palauttanut saamani väärän tuotteen, he palauttavat väärän tuotteen hinnan tililleni. Siinä iltasella jo hieman piiputti ja kirjoitin kaiketi aika kyseenalaistavan sähköpostin takaisin.


Ajatuksena, että olen maksanut oikean tuotteen ja se minulle loppupeleissä tuleekin, niin miksi väärästä tuotteesta tulisi maksaa minulle mitään? Ei muuten, mutta  asia kävi väsyneenä jo hermoon, että miten voivat kirjoittaa edes jotain noin absurdia? 


Tänään sitten sain hieman kärttyisempään viestiini seuraavan vastauksen ja se löytyy ihan tuolta postauksen alta. Mitäs olette vastauksesta mieltä, olenko herkkänahkainen kun pohdin täällä sillä lailla ihan hieman, että sisältyykö tuohon virkkeeseen sellaista rivien välistä hmmm..vinoilun poikasta. Oliko tuota ”mikäli siitä koituu liikaa vaivaa” ihan pakko asiakaspalvelijan kirjoittaa…


  ”Emme vaadi enää lähettämään väärää tuotetta asiakaspalautuksena, mikäli siitä koituu liikaa vaivaa. Mikäli näin haluaisit kuitenkin menetellä, niin tässä ohje:




Hieman jäin muhittamaan tuota ”mikäli siitä  koituu liikaa vaivaa”. Mutta saattaa olla, että olen jo hieman vainoharhainen…



Rasia tuli ja olen hirmuisen onnellinen siitä, ei haittaa monet mutkat ja nitinät, se on kerrassaan upea! Kannessa on tosin hieman kolhuja. Rasia oli suoraan paketin pohjaan kosketuksissa ja pari pehmustetta päällä, mutta nyt en jaksa siitäkään nillittää, olen niin onnellinen kauniista rasiasta ja ihanasta ripsiväristä ja eyelinerista sen sisällä. Ja tosiaan hintaa paketilla oli 14,50. 



Schleichin kanssa asia vielä jatkuu. He kuulemma ilomielin korvaavat jos joulukalenterin luukuista uupuu yksittäinen lelu…  Mitään ei puutu, mutta itse joulukalenteri oli vaan ylösalaisin eli koko kalenteri oli susi… No mutta katsotaan miten siinä käy. 


Liiterissä muuten kävi aika hassu juttu myöskin eilen. Ostin eri hintaisia sämpylöitä, mutta kassa vahingossa laskutti kaikki kalleimman sämpylän mukaan. Sanoin että pussissa on erilaisia sämpylöitä. Pähkäili siinä aikansa (ei mielestäni mitään tehnyt) ja ojensi kuitin ja sanoi ”nyt pitäisi olla oikein”. Lähdin kaupasta ja kurkkasin huvittuneena kuittiin  jo tietäen ettei kuittiin mitään ollut korjattu. Toinen ei vaan osannut ja halusi päästä asiasta eroon. No kuulkaas en mennyt valittamaan, aina ei jaksa. Heh, joskus tulee ihan voittajafiilis siitä, että osaan myös pitää rutisevan nassuni kiinni. 🙂




”Tilauksesi osalta palvelussamme on menetelty virheellisesti ja tämän vuoksi tarkistamme ja korjaamme toimintaketjuamme. Oikea tuote on tulossa, eikä väärän hintaa luonnollisestikaan hyvitetä. Tilauksesi osalta palvelussamme on menetelty virheellisesti ja tämän vuoksi tarkistamme ja korjaamme toimintaketjuamme. Oikea tuote on tulossa, eikä väärän hintaa luonnollisestikaan hyvitetä. Emme vaadi enää lähettämään väärää tuotetta asiakaspalautuksena, mikäli siitä koituu liikaa vaivaa. Mikäli näin haluaisit kuitenkin menetellä, niin tässä ohje:
Palautus on veloitukseton
Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti.
Kirjoita paketin päälle Sokos verkkokauppa / ASIAKASPALAUTUS (palautustunnusta ei tarvita)
Palauta tuote. Palautuksen voi tehdä kaikkiin postitoimipaikkoihin, Sokoksen noutopisteisiin ja Postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu. Pakettiautomaattiin voi palautuksen tehdä alkuperäistä lokerokoodia käyttäen.
Haluamme hyvittää sinulle tapahtuneesta -10 % etukoodin Sokos verkkokauppaan. Etukoodin tunnus on xxxxxja se on voimassa tästä päivästä 30 vuorokautta. Etu oikeuttaa alennukseen normaalihintaisista tuotteista.

Hirmuisen mukavaa päivää kaikille pimeydestä ja meikäläisen rutinoista huolimatta.



26 thoughts on “Maybellinen Vintage Classics ja miten reklamaation kanssa kävi”

  • Ihanaa että sait tuon rasian mutta miksi tämä asia ei voi mennä vieläkään nappiin!? Hämmästelee.
    Kyllähän joku pieni juttu jää valittamatta, sillä sattuuhan sitä virheitä. Itsellekin. Tuollaiset isommat ja mitä oikeasti tahtoo ja mistä tulee paha mieli, niistä sitten pyydän korjausta

    • No tämä ei mennyt ihan viimeisen päälle putkeen, mutta sellaista on elämä. Rasiastakaan en viitsinyt enää valittaa, pidettäisiin jo hulluna ja vuorenvarmaa on, että klommojan siihen jossain kohti lopulta kuitenkin tulee.

      Sitä tuli jo valitusväsymys ja inho omaan itseensä, kun joutuu valittamaan. En tykkää siitä olotilasta ja oikein harmittaa jos jokin ei mene putkeen ja joutuu valittamaan. Hööh.

      Kivaa päivää Viltsu <3

    • Niin olet oikeassa. Ennen olin aina niin ylpeä ja olisin sampoonkin heti palauttanut tyyliin "pitäkää sampoonne". Mutta nyt olen kyllä sitä mieltä, että tuo sampoo on kohtuullinen korvaus, puheluista, sähköposteista ja turhasta keikasta postiin ja myös mielipahasta miten homma hoidettiin. 🙂

    • Olivat kyllä hirmuisen vikkeliä ja siitä annan kyllä kiitosta. 🙂 Siinä mielessä ei tarvinut pähkäillä ja odotella, että mitenhän tässä käy. 🙂

  • Ihan 10% alekoodi, jihaa! 😀 Tiedän paljonkin ihmisiä joille tuosta palautuksesta koituisi "vaivaa". Vanhuksen, hieman syrjässä asuvat tai minä itse, jolle aikoinaan se ovesta ulos lähtö ei ollut maailman yksikertaisin asia ja oli päiviä jopa viikkoja, etten pystynyt lähtemään ollenkaan. Aika törkeä toi Lidlin juttu ja mä kyllä reklamoisin siitä sähköpostitse jälkikäteen. :p Koska just toi tapaus kuvastaa mielestäni aika hyvin sen myyjän nenäkkyyttä ja valitettavasti tollaiset tyypit eivät ole niitä oikeita asiakaspalvelualalle.

    • Alekoodista jo kertaalleen kieltäytyidyn, se on aivan yhtä tyhjän kanssa ja oikeastaan tässä tilanteessa saa vain enemmän närkästymään. Ja kyllä vaan minäkin olen autotta tällä hetkellä motissa, vaikka matka ei ole niin pitkä kuin 4km niin koiralenkkien jälkeen ei hotsita lähteä vielä sinnekin kävelemään, etenkin kun nyt on niin mahdottaman liukasta. 🙂 Mutta pakettiautomaatti on siitä hyvä, että mieskin voi illalla töistä tullessaan äkkiä napata 🙂

      Lidlin juttu oli kyllä oikeastaan aika uskomaton. Jos en olisi ollut niin väsynyt kaikkeen valittamiseen ja jos ei sillä hetkellä olisi ollut niin kiirus hakemaan lasta jumpasta, niin olisin kyllä valittanut. Toisaalta tuli sellainen säälikin myös kassaa kohtaan, ei varmaan osannut tehdä korjausta, lyhytnnäköinen tie toki olla opettelematta ja korjaamatta. Mutta jotenkin ajattelin että toinen taisi olla paniikissa heh tai sitten ei piitannut pätkääkään. Mikä on kerrassaan huono homma.

  • Ihana rasia ♥
    Minä olin joulun alla oikein tyytyväinen Sokoksen verkkokauppaan. Etsiskelin sieltä hajuvettä 15 vuotiaalle, kun sivuun ponnahti teksti: "Voinko auttaa". Mehän viestiteltiin sitten pitkään tytön ulkonäöstä ja luonteesta sun muusta ja lopulta hän ehdotti erästä merkkiä. Oli vieläpä tarjoustuota, joten mehän päästiin yhteisymmärrykseen ja tyttö oli ollut oikein tyytyväinen valintaani. Kyllä mummo osaa =D

    • Sude Sokoksen verkkokauppa on loistava! Siellä on loistava valikoima ja chättipalvelu on nerokas ja nopea. Olen ollut hirmuisen tyytyväinen siihen ja yksi pieni osasyy siihen, että Stockka on pulassa, on se että Stockkan verkkokauppa on kaikkinensa surkea.

      Upeaa että olet saanut hoidettua noin mukavalla tavalla ja helposti mieluisan lahjan 15-vuotiaalle. Ei niin pahaa, ettei hyvääkin. Omalle kohdalle taisi sattua vaan hieman hassut asiakaspalvelijat… Henkilö jonka kanssa chättäsin verkkokaupassa ensin oli taas aivan hirmuisen mukava. Jahka Sokos saa kokonaisuuden pakettiin, on verkkokauppa täydellinen!

  • No.. jos postiin on matkaa 20 kilsaa tahi yli niin kyllä siitä vaivaa tulee. Ite en olis palauttanut! Nykyään meillä on ihanan kyläkauppiaan tähen kuusiaidan takana. Rasia on kyllä upea :))

    • Oi että mahtavaa että teillä kyläkauppa kuusiaidan takana. Kyllä on kivaa jolkotella menemään ja hakea postit ja ruuat samalla keikalla. <3 Sampoo on täällä, eihän ne sitä edes huomaa palautanko vai enkö ja kun sain luvan olla palauttamatta, niin en enää ole niin hölmön ylpeä kuin nuorena, että palauttisin. Kyllä se 10-20esampoo on ihan oiva korvaus koko hössäkästä.

  • Hienoa, näin nopeasti asia kuitenkin hoitui. Toki on ärsyttävää, kun tilaa jotain ja tulee väärä tuote. Reklamaatioineen ja takaisin palautuksineen kuluu aikaa ja tulee lisäkuluja. Naurettavaa pyytääkään shampoota takaisin. Tai sitten pitäisi ainakin korvata asiakkaalle takaisin lähetyksestä aiheutuneet ajankulut ja menot. Kohtuullinen korvaus on tuo shampoo, ei mikään armopala.
    S-ketju vastaan K-ketju, hih, k-ketju vie rahat ja on hiljaa ;-D. Hauskaa illanjatkoa <3

    • No nyt olen jännännyt miten sen sinun kameran oikein käy. Se se vasta hurja juttu onkin…. Olen samaa mieltä, että kohtuullinen korvaus on tuo sampoo ja katsoin vielä nettikaupan sivuja sama tuote ja sama koko on nyt siellä tarjouksessa 11,95 eli en nyt mitenkään päätähuimaavaa ja nolon isoa korvausta saanut vaan ihan sopivan . Olen tyytyväinen näin vaikka tuon yhden lauseen olisivat voineet jättää pois ja kirjoittaa, pidä ilman muuta sampoo piste.

      K ja S näin on nyt jetsulleen ja sitten on vielä tuo L eli Lidl sämpylöineen, hih. 😉

    • Sano muuta, tuo virke kyllä hämäsi ja ärsytti. Kenties sillä ei tarkoitettu mitään sellaista, miten sen otin, mutta tahditonta se oli siihen laittaa. Mutta vikkeliä olivat, siitä 10 pistettä. 🙂

  • No on kyllä uskomattoman tökeröä toimintaa! Olen joskus aikaisemminkin törmännyt tuohon alennuskuponki/-koodi virheestä -systeemiin ja mielestäni se osoittaa yritykseltä suurta välinpitämättömyyttä asiakasta kohtaan. Ylipäätään, jos asiakaspalvelu virheen sattuessa on tuota tasoa, miksi ihmeessä tekisin kauppaa enää heidän kanssaan uudelleen!?

    • No ei kyllä 10% alekoodi lämmitä normaalihintaisista pätkääkään. Alet ja kantistarjoukset ovat jo muutenkin paremmat. Kyllä se sai hieman jopa närkästymään ja siitä jo kertaalleen kieltäydyinkin. Mielestäni tuo vastaus kaikkinensa oli sellainen, että heitä kypsyttää minä… Ja sellaista oloa ei saisi kyllä asiakkaalle välittyä. Valitukseni kestävät kyllä päivänvalon, mitä sinne päin lähti. Ystävällisesi yritin mutta pitää puoliani. Kaikenlaista….

  • Niin tuttua toimintaa 🙂
    Ostettiin imuri joka lakkas 3 kk päästä toimimasta. Saatiin lähetettyä huoltoon ja kun kk päästä kyselin, oli niin toivotonta s ryhmän asiakaspalvelu, ettei mitään määrää..
    Loppujen lopuksi selvis et meidän imuri oli kadonnut, ei ikinä mennyt huoltoliikkeeseen..kk päästä kun jo hermostuin et pölykoirat valtaa talon, saatii takuusta uusi imuri ja 10e seuraavaan verkkokauppa ostokseen alea,johan tekikin mieli tehdä uus tilaus 🙂
    Mut ihana tuo boxi ja tuo meikkikynä on mulla aina käytössä, ei levii rajaukset..

    • Eihän kukaan kuukautta ilman imuria pärjää. Jokin mättää nyt tuolla Sokoksen reklamaatiopuolella. Jälleen pisteet siitä, että nopeaan kyllä vastasivat ja hommaa hoidetiin, sellainen olo tuli kyllä, mutta sitten se kaikki muu… kuten tässä sinunkin tapauksessa….Ja ei kyllä 10e lämmitä, jos olet kuukauden ilman imuria. Jos autokin jää huoltoon, yleensä saat vaihtoauton, joten ihan on rinnastettavissa miltei asian tärkeydessä imuri ja auto toisiinsa. Höh sanon minä.

Vastaa käyttäjälle Saassa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud