Kinastelin vakuutusvirkailijan kanssa

Kerroin noin viikko sitten täällä blogissa, että läppärini meni rikki. Viheliäistä tuossa rikkoutumisessa on, että läppäri oli ostettu sanoisinko n. 8-9kk sitten. En vieläkään oikein tiedä mitä läppärille tapahtui, mutta varmasti olen nostanut sitä jotenkin liikaa oikeasta kulmasta roikottaen, enkä pohjasta kannatellen eli ihan on oma syy koko keissi. Tosin olen kaikkia aiempiakin läppäreitä kohdellut ihan samalla tavalla ja olleet käytössäni parikin vuotta tai kolmekin ja mitään ei ole tapahtunut. Luultavasti tuo rikki mennyt läppäri on tätä uutta aikaa, liian ohut, liian hentoinen eli suomeksi sanottuna liian hieno, eikä sellainen vahva mötikkä.


Rikki menneelle läppärille yritin antaa tekohengitystä n. viikon ajan tyttären ylimääräisellä näppiksellä. Kirjoitin rikki menneellä läppärillä tekstit ja suhautin ylimääräisellä näppiksellä mm. p ja ? kirjaimet ja voi jösses  mikä homma. Lopulta lannistuin ja kävin hankkimassa uuden koneen,  joka oli edukas. Koko yön Windows 10 päivitystä pyörittäessä sain huomata seuraavana aamuna, että tuo edukas kone näytti kuvat ihan puuroisena suttuna eli pikselit oli vähissä. Mieskin totesi siinä kohden, ettei tuosta hommasta tule yhtään mitään, että mene ostamaan kunnon läppäri, jotta näet minkä laatuisia kuvia blogiisi laitat. Ei olisi meinaan luonto antanut millään periksi. 


Eilen sitten kävin hommaamassa kuvien pinkin kaunottaren, joka on vastaava, kuin rikki mennyt, mutta uudempi versio. Kun keski-ikäinen tottuu johonkin, keski-ikäinen ei mielellään enää opettele uusia kujeita. Onhan se mukavaa, että tietää myös minne ne nakkinsa suhaisee, eikä tarvitse hakemalla hakea niillekään uutta paikkaa näppäimistöllä. 

No ystävät kuitenkin kehottivat ottamaan varulta vakuutusyhtiöön yhteyttä, vaikka sanoin, etten ymmärrä miten läppäriä voitaisiin millään muotoa korvata, sillä tässä on kuitenkin kyseessä jollain tasolla ihan oma vika tai oikeastaan kokonaan oma vika. Soitin vakuutusyhtiöön ja ihan heti tuli tunne, että tämä puhelu ei tule menemään putkeen, kuulin sen kyseisen vakuutusvirkailijan äänestä, se oli vaan aavistuksen liian asiallinen ja virallinen, ehkä aavistuksen nuivahko.

Sukset ristiin vakuutusvirkailijan kanssa eivät menneet siinä kohden, kun hän halusi lähettää läppärini huoltoon, tarkemman rikkoutumisen syyn selvittämiseksi ja myös nähdä kuitin ostosta. Kaikki tämä onnistuisi ilman muuta, tosin koska läppärin rikkoutuminen on oma vika, niin järjetöntä läppäriä on enää korjata ja maksaa huollosta, joka ei pysty täysin tuhoutunutta läppäriä taatusti korjaamaan. 

Sukset meillä meni ristiin siinä  kohden, kun kerroin kirjoittavani blogia harrastelijana, ei en ole yrittäjä, ei ole toiminimeä, läppäri ei ole verovähennettävä, koska en ole yrittäjä. Tämän jälkeen alettiin vielä kysyä tuloista, mitä olen tienannut viime vuonna ja tänä vuonna ja tässä kohtaa menin hieman raiteiltaan. Miten minun harrastuspalkkioni hänelle kuuluu, mitä olen tienannut viime tai tänä vuonna. Lopetettuamme puhelun jäi paha mieli ja päätin soittaa vakuutusyhtiöön takaisin ja kysyä, miksi koin  olevani, kuin polisiikuulustelussa, miksi he kysyvät vielä senkin jälkeen tarkentavia tulokysymyksiä, kun olen kertonut etten ole yrittäjä vaan toimin harrastustoiminnan rajoissa. 

Onneksi puheluuni vastasi sama virkailija ja pääsin esittämään hänelle kysymykset ja varmaan olen nyt vakuutusyhtiössä hullujen kirjoissa, koska sanoin, että minulle tuli aiemmasta puhelusta paha mieli ja koin puhelun poliisikuulustelunomaiseksi. Kyseinen henkilö selitti palkkiokysymyksensä niin, että vaikka heille on selitetty, että on harrastelija, taustalta on sitten myöhemmin paljastunutkin yritystoimintaa. Eli sain siis kärsiä muiden epärehellisyydestä. 

Sympatiseeraan vakuutusvirkailijaa, miten monta puhelua he saavatkaan päivässä, koskien vaikka läppäreitä ja kännyköitä, miten monta huijaria mahtuu mukaan. Arvostan vakuutusvirkailijaa, että hän pyysi anteeksi kysymyksiään ja siitä, että minulle tuli paha mieli. Kerroin hänelle, että nyt minullekin tuli parempi mieli ja että minulla on riittävän paha mieli siitä, että olen jotenkin rikkonut vanhan läppärini ja jouduin ostamaan uuden ja hinta oli aika suolainen. Sanoin myös hänelle, ettei enää ole kyse siitä, korvataanko mitään tai ei, vaan ihan periaatteesta, että haluan ymmärtää, miksi vakuutusvirkailija toimi kuten toimi. Minulle tuli henkilökohtaisesti olo hieman vallankäytöstä, johtuen vakuutusvirkailijan pettymyksestä ihmisiin ja huijareihin. 

Lopussa kiittelin vakuutusvirkailijaa ja kerroin helpotuksesta mitä kakkospuhelu minulle aiheutti, ymmärrän paremmin heidän näkemystä ja toivoakseni hän ymmärsi myös minun. Tuli puhdistava olo ja tunne myös siitä, että jos minun yli astutaan kysellen tienesteistäni liiankin tarkkaan, en anna kenenkään myöskään käyttää valtaansa kävellen minun yli. Jollain omituisella tasolla tuo puhelu oli siten voimaannuttava kokemus (inhoan sanaa voimaannuttava), koska en niellyt, vaan selvitin ja keskustelin. Enkä lähtenyt myös heti vaan vihapuhumaan, että olipas ikävä vakutuusvirkailija.
Puhelun jälkeen alkoi taas ottamaan kupoliin ilmiönä huijaaminen ja miten turhauttavaa varmasti vakuutusvirkailijoidenkin työ on, he joutuvat varmaankin lähtemään miltei aina siitä oletusarvosta, että puhuuko ihminen totta vai ei. Tämä vanteen kiristävä huijaaminen kiristää muutenkin päätäni alvariinsa, vaikka pitäisi vain keskittyä omiin asioihinsa. 

Tässä taas huomasin meinaan merkillisen uuden ilmiön, eräs henkilö on kasvattanut Bloggerin kirjautuneiden lukijoiden määrää feikkiseuraajilla, siis miksi? Bloggerin lukijapalkki ei vaikuta suuntaan tai toiseen niin mihinkään tahoon. Itse koen lukijapalkin sellaisena sympaattisena ja tärkeänä asiana henkilökohtaisella tasolla, että jokainen kirjautunut lukija on minulle symbolisesti tärkeä. 

Näin on kuitenkin tehty eli ilmeisesti kyhäilty päivittäin uusia sähköpostiosoitteita, jotta on päässyt klikkaamaan itselleen uuden lukijan ja uuden ja uuden. Kun  noita kirjautuneita lukijoita vähän vilaisee, niin näkee, että profiilit ovat aivan uusia ja moni heistä ei seuraa, kuin tätä yhtä blogia ja moni seuraa muutamaa ihan silmänlumeeksi. 

En voi itselleni mitään, tämä kaikkinainen huijaaminen, niin täällä blogimaailmassa, kuin vakuutusyhtiöönkin päin vaan joskus ottaa pattiin, vaikka järki sanoo, keskity omiin asioihin. On vain niin hullua, että jollain voi olla niin iso kilpailuvietti, että omaa juttua tehdään keinolla millä hyvänsä.

No nyt on uusi vaaleanpunainen läppäri hommattuna ja tästä lähdetään taas uuteen nousuun ja yritetään keskittyä omiin asioihin. ”Rehellisyys maan perii” on vissiinkin ihan potaskaa, mutta käytän aina sellaista hullua metodia ajatellessani huijaamista ja rehellisyyttä vastavoimina. Kumpi vanhus kupsahtaa mieluummin hautaansa ja katsoo viimeisellä hetkellä itseään peiliin, se joka on huijannut pitkin elämäänsä vai se, joka on ollut rehellinen?

En ole täydellinen lainkaan, mutta olen ajatellut elää niin hyvän ja rehdin elämän, että täältä poistuessa, en poistu häpeä  kainalossa. 


Miten siellä, oletteko joskus saaneet mielipahaa tapellessanne virkailijoiden kanssa tai vaikka kaupan kassalla? Oletteko kokeneet, että on harjoitettu tiettyä vallankäyttöä tilanteessa, jossa olette olleet altavastaavana tai päinvastoin te virkailijana ja asiakkaat kohdelleet epäreilusti?


Huijaus aiheeseen toki saa ottaa kantaa, se on tavallaan keskiössä tätä tarinaa sivujuonena, että sain aluksi nuivempaa palvelua, johtuen yleisellä tasolla ilmiöstä huijaaminen. Lopussa taisi molempien ääni heläjätä, niin vakuutusvirkailijan, kuin minunkin. Ehkä virkailijan siksi, että pääsi minusta lopulta eroon, mutta uskon, että molemmille jäi parempi mieli, kun asiat juteltiin rehdisti halki. Eli kannustan ottamaan asioista selvää, oli ne mitä tahansa ja puhumaan sydämestä. 
Yksi asia muuten jäi vielä mietityttämään. Miksi vakuutusyhtiöltä aina tulee asiakaspalvelukysely, jos asia on käsitelty ja ratkaistu suotuisasti, miksi tätä kyselyä ei tullut tänään, kun käsittelyä ei saatu päätökseen? Mietinpä tässä vaan. 😉 

Mukavaa tiistaita kaikille. <3

*Kosmetiikat, Marimekko for Clinique, L’Oreal Paris kiiltopuna, Maybellinen Matte ink ja Lancome Matte Shaker pr-näytteitä
Bobbi Brown, Lancome Olympia’Wonderland ja L’Oreal kynsilakka ostettu itse ja tietenkin se läppäri 😉




49 thoughts on “Kinastelin vakuutusvirkailijan kanssa”

  • Heh, virkailija minäkin. Töissä olen valitettavan usein altavastaajana kollegoiden kanssa, koska asiakkaiden mielipide tuntuu olevan, että työpaikkani on aina väärässä. Vaikka miten olisi, lakikirjat nokan edessä ja mustaa valkosella, on tilanne pääsääntöisesti noin. Mutta loving it.

    • <3 Sympatiseeraan, sillä ihan taatusti saatte niin paljon lokaa niskaan. Minusta oli aika kiva, että saatiin virkailijan kanssa juteltua asiat halki ja jäi jotenkin fiilis, että loppu hyvin kaikki hyvin. Jotenkin se ensimmäinen puhelu ei lähtenyt jaloilleen suotuisissa merkeissä. Hän pyysi anteeksi ja sitä arvostan ja juurikin hän varmasti kyseli näitä liiallisia ja tarpeettomia lisäkysymyksiä siksi, että on saanut niin paljon lokaa niskaansa. 🙂

      Hyvä pointti tuo, että altavastaajana voi olla myös virkailijana, näinhän se menee.

      Kivaa päivää Taru <3

    • Vakuutusyhtiön kanssa on välillä mennyt hyvin ja välillä huonosti, vaikkei montaa kokemsuta onneksi olekaan.

      Verovirastosta sen sijaan on suorastaan ihania kokemuksia, viimeisin ihan tältä päivältä. Sain uhkaavan kuuloisen lisäselvitysvaatimuksen lopettaessani äskettäin aikoinaan isältä saamani yrityksen, vaikka kaiken piti kirjanpitäjän mukaan olla kunnossa. Verovirastossa asiaa hoitaa ihana verkkaiselta kuulostava nainen, jonka kanssa olen puhunut pari kertaa ja hän selvästi haluaa, että asiat menevät kannaltani parhain päin.

    • Hei mahtavaa, muistan ajat, kun verovirastokin oli sellainen aika önkköinen paikka, jossa ei haluttu palvella. Palvelu on kuitenkin kaikkien etu. Selvittäminen on myös raskasta, joten mahtavaa, jos kaikki selviää parhain päin.

      <3

    • Minulla taas on valitettavasti verovirastosta aika monta todella negatiivista kokemusta. Aikoinaan miestäni siellä väitettiin suoraan huijariksi eli hänen olisi pitänyt hankkia todistus kaikista Suomen yliopistoista ja kouluista, ettei ole siellä opiskelijana kirjoilla. Väittivät nimittäin hänen valehtelevan ja olevan kuitenkin opiskelija eikä opettaja. Tämä sen jälkeen, kun oli toimitettu kirjeet korkeakoulusta, jossa oli nimenomaan opettajana. Hänelle kuuluvaa verohelpotusta ei saatu, koska virkailijan mielestä ulkomaalainen = huijari.
      Toinen virkailija taas päätti, että minun pitää maksaa ennakkoverot jo keväällä ehkä mahdollisesti syksyllä tulevasta työstä, koska kuitenkin sitten "unohdan" ilmoittaa… että silleen.

      No, onneksi vastapainona on ollut myös monta hyvää palveluhetkeä, mutta näistä on jäänyt kyllä todella ikävä maku ja tuon ensimmäisen muistan nytkin kirjoittaa, vaikka tilanteesta on yli 20 vuotta.

    • Minna eikä…. voi ei… olen sanaton ja ajattele miehesi verorahat kelpaa kyllä, mutta kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Siis ihan vallankäyttöä, suorastaan pakko sanoa, sairasta!

      En ihmettele, että muistat, siellä tuossa ensimmäisessä on asiat menneet niin monella tasolla väärin. Suomi on täynnä pieniä tälläisiä pirttihirmuja, jos saavat vähänkään valtaa, niin…

      Höh!

      Kiitos kun kerroit nämä täällä. <3

  • Yleensä mitkään tuollaiset puhelut eivät omalla kohdallani pääty hyvin, joten täältä tulee sympatiaa sinne roppakaupalla, vaikka toinen puhelu menikin selkeästi paremmin kuin ensimmäinen.

    Nyt täytyy kyllä kiittää Järvenpään K-raudan kylpyhuoneosaston naista mahtavasta asiakaspalvelusta. Meillä on pieni suihkunurkkausprobleemi, joka piti ratkaista. Menimme K-rautaan. Meidät huomioitiin heti, mutta ei hyökkäävästi, vaan jollain tavoin mukavasti. Selitin ongelman naiselle ja hän todella paneutui ongelmaamme. Saimme asian ratkottua, ja vaikka emme saaneet kaikkia osia saman tien mukaamme, jäi ostosreissusta hyvä fiilis. Kerrankin sai hienoa ja ammattitaitoista palvelua. Ei väheksyntää, eikä ylimielistä asennetta.

    Ihanaa tiistaita. <3

    • Hihi juu en ole loppupeleissä varma päättyikö niin hyvin, mutta henkisesti oli ainakin parempi mieli ja sellainen kohteliasuusnäytelmä, että kumpikin osasi olla korrektisti.

      Ihan mahtavaa, että saitte tuollaista palvelua ja mekin olemme saaneet K-raudast a ja nimeomaan naiselta ihan superpalvelua joskus. Juuri tuo ei väheksyntää ja sellaisia, kuin tyhmät kysymykset ei ole.

      Ihanaa tiistaita Mannilainen ja kiva oli kuulla hyvät kokemukset <3

  • Olisin kyllä kieltämättä itsekin mennyt sanattomaksi tuollaisista kysymyksistä, jotenkin ensimmäisenä tulee mieleen, että mitä ne tulot vakuutusyhtiölle oikein kuuluvat o.O Onneksi kuitenkin sait tosiaan asian selvitettyä ettei jäänyt mieltä kalvamaan 🙂

    Aurinkoista tiistaita <3

    • No olihan se kieltämättä aika outoa ja en ole vieläkään ihan varma, miksi niitä kysyttiin. Mutta kakkospuhelu oli jo ihan eri tasoa.

      Kivaa tiistaita <3

  • Taas hoidit homman himaan. Luot ympärillesi uskottavuutta ja luottamusta. Ehkä jopa pelastit virkailijan päivän, ihmisyyttä on vielä olemassa eikä kaikki ole heti valehtelemassa. Seuraavat asiakkaat saivat varmasti parhainta palvelua ikinä 🙂

    • Hih tai sitten virkailija tuumi, mikä hullu. 😉 Koska vähän hulluksi itseni tunsin, että lähdin selvittämään, en vakuutusasiaa enää, vaan mikä meni puhelussa vikaan. Mutta miksi pitäisi nöyrtyä ja niellä, hyvä se on selvittä ja puhua avoimesti miltä tuntuu, ihmisiähän me kaikki olemme vain. <3

      Ihanaa iltaa Marjo <3

  • Eipä ihme, että kysymykset kummastuttivat! Olisin ollut ihmeissäni myös.

    Juu, tuntuu, että meno täällä somessa on tätä nykyä aikamoisen härskiä. Jollei juttujen kiinnostavuus riitä saamaan lukijoita Lukijat-palkkiin tai kuvat eivät vedä Instaan, niin oma apu paras apu. Tehdään lukijat itse ja ostetaan Instaan seuraajia. Ja avot, ongelma ratkaistu. Misään kohdin ei mietitytä, että nostaisi oman toimintansa tasoa, jotta niitä seuraajia tulisi puhtain eväin. Kaikki myös pitää saada tässä ja nyt. Ei riitä siemenarvontojen tai huulipunien vetovoima. Järeät toimet käyttöön vaan! Se on nykymaailman menoa se!

    • Juu oma blogihan on vieläkin jollain matkalla ja kaikkea muuta, kuin tyylikäs. mutta on tämä tyylikkäämpi, kuin silloin kun aloitin. Eli hiljakseen opin ja kehityn ja kiire ei ole minnekään tai valloittaa maailmaa tai olla nro1. Teen tätä juttua, koska nautin tästä ja laskelmoimatta. Ei minulle kyllä tosiaan huulipunaarvonnan kautta tullut yhtään uutta lukijaa, joskus tulee yksi tai max kaksi. Sitä paitsi ihmiset, jotka tulevat vain arvonnan kautta lukijoiksi, niin mikä järki siinä loppupeleissä on, hehän ovat blogissani vain arvonnan vuoksi, ei se minua lämmitä yhtään. Kirjautuneet lukijat omasta tahdostaan ovat sympaattinen asia ja tunnearvoa minulle ja arvontojakin on toki kiva järkätä eli puolensa ja puolensa. 🙂

      Ihanaa iltaa Satu ja ehkä tässä vaan täytyy ajatella, että keskityn omaan juttuu, kun ei näille mitään vaan voi. <3

    • Juu, samaa olen miettinyt minäkin. Härskit porskuttavat ja minkäs teet? Harmaa vyöhyke on kovin laaja. Itsekin olen kirjoittanut blogiani kauana ja toivon kehittyneeni monella saralla. Jatkuvaa kehitystä ja kasvua on tämä elämä. Ei niin, että kaikki tässä mulle ja heti nyt – hinnalla millä hyvänsä.

  • Ohoh, varmaan itsellenikin olisi tullut poliisikuulustelufiilis o_O Mua aina vähän jänskättää nää virastoasiat ja ylipäänsä viralliset asiat..kun soitin verottajalle ja kysyin ASP-lainoista ja siihen liittyviä asioita, tuli fiilis että kuvittelee ko virkailija, että yritän jotain huijausta tms., mutta kun pointtini oli selvittää asia niin, ettei sitten tule jälkikäteen sanomista 😀 Mahtava kuulla, että sait selvitettyä asian ja mä luulen, että virkailijallekin jäi kiva fiilis. Tai ainakin mulle jää aina kiva fiilis jos asiakas on ollut epäluuloinen tai jopa vihainen, ja on saanut selvitettyä asiat parhain päin ^_^

    • Sama minustakin on aina sellainen altavastaaja tunne ja inhoan, että joudun selittämään, lähtökohtana jo, että olen rikollinen tai huijari, sellainen fiilis on itsellä. Joku suomalainen poliisin ja viranomaisten pelko.

      Minustakin oli hyvä, että jotenkin saatiin se puhelu loksahtamaan kohdilleen, vaikka oli sellainen olo, että kyseinen henkilö olisi sellainen, joka ei voisi olla vaikka ystäväni, koska itse olen sellainen auki oleva tyyppi ja epäluuloiset ei sovi omaan pirtaan.

      Ihanaa iltaa <3

  • Onnittelut uudesta tietsikasta. Merkillistä, että se vanha hajosi niin varhain, vaikka nostelitkin sitä niin sanotusti väärin. Olen kuullut, että nykytietokoneiden keski-ikä on noin kolme vuotta. Hyvä, että soitit sille vakuutusvirkailijalle vielä uudestaan. Ja sait rauhan ja mukavan olon. Minä muuten myös inhoan tuota sanaa "voimaannuttava". En ole enkä ikinä tule käyttämään sitä. Minä olen niin vasta-alkaja tässä blogimaailmassa, että en ymmärrä tuota huijausta lukijoiden määrän kasvattamisessa. Ja miten joku vielä viitsii nähdä sellaisen vaivan huijauksen eteen. Ehkä hän on ollut niin nuori, että on vielä jaksanut moista ja kilpailua.

    • Taitaa olla niin heppoisia ja minustakin se on merkillistä ja jotenkin väärin, että yksi aamu oli koneesta vaan suolet ulkona. Ehkä on maanantaikappale.

      Voimaannuttava, pöhinää ja kaikki trendisanat, voi yök….

      Juu ehkä me vanhemmat ihmiset osataan ottaa iisimmin, en tiedä, kaikenlaista hiihtäjää mahtuu varmaan joka ikäryhmään.

      Kivaa iltaa Marja <3

  • No mun on nyt pakko kysyä, että selviskö sulle, miksi vakuutusvirkailija kyseli niitä tuloja? Mulle nimittäin ei selvinnyt, enkä näe sillä minkään valtakunnan asiayhteyttä rikkimenneeseen läppäriin tai ylipäätään yhtään mihinkään. Enkä silläkään, oletko yrittäjä vai et ole. Miten ihmeessä se liittyy asiaan? Taidan olla tavallisen pönttö, kun en ymmärrä.

    Musta ei ainakaan ole vakuutuspetturiksi. Päinvastoin. Eräätkin kerrat on tullut itse omasta pussista nöyrästi maksettua sellaisia juttuja, joista tuttu vakuutusvirkailija myöhemmin valisti, että voi kehvatsu sentään, kun teillä olis ollut vakuutus, joka korvaa.. No, nyt aina ensin soitan hälle, jos jotain sattuu ja kysyn, josko vaikka vahinko kuuluu jonkun meidän vakuutuksen piiriin. Niitä nimittäin löytyy erinäinen repertuaari, mutta sen jälkeen, kun vakuutusyhtiö hoiti meidän ison tulipalovahingon niin hienosti ja inhimillisesti, päätin, että ikinä enää en vakuutusmaksuista ruikuta.

    Mutta kaunis on sun uusi läppäri ja olen iloinen, että kakkospuhelu selvitti asiaa. Toimit just oikein <3

    • Vastaan nyt tähän ensin, kun sattumalta just kommenttisi tuli ruoanlaiton lomassa. 😉 Ei selvinnyt ei ja hän itse asiassa häkeltyi suorista kysymyksistä ja änkytti hieman siinä kohden, eli tavallaan se vallan pallo siirtyi siinä kohden minulle, mitä hän oli ensimmäisessä puhelussa pallotellut. 😉 Mutta hän pyysi anteeksi ja sillä vain on merkitystä, mutta muuta en saanut hänestä irti, vaikka jankutin moneen kertaan, että miksi kysyi tuloja, että kun on sitten kuitenkin ollut yritys, eikä harrastus tämä blogi ja koneen voisi vähentää verotuksessa. Tämä oli ainoa järkevä vastaus jonka sain. Minusta siinä ensimmäisessä puhelussa oli epäluuloinen ja kyykyttävä asenne ja toisessa puhelussa sitten homma kääntyi hetkeksi päälaelle ja lopulta, kun selitin hänelle ihan ihmisenä, miten tuli oikeasti paha mieli, niin pääsimme sitä kautta samalle aaltopituudelle, kun ihminen keskusteli ihmiselle. 😉

      Sama juttu ja ei käynyt mielessä edes, että olisin soittanut vakuutusyhtiöön, mutta kun pari ystävää sanoi, että soita, sitä varten kotivakuutus on. No soitin, mutta ei tullut mieleenkään valehdella, että juu nostin sitä ja tiputin lattialle tai jotain muuta vastaavaa. Kerroin miten asiat oli ja siinä kohden tiesin jo itsekin, että ei varmaan ole korvattava tuo läppäri, mutta se minkälainen kuulustelutilanne oli, se oli hieman hämmentävä. Mutta hei onneksi soitin uudelleen ja ei mennyt oma päivä pilalle.

      Ihana, että teillä oli hyvä virkailija ja tulipalo asia, joka on ollut hirveän pelottava ja traumaattinen tapahtuma, niin ei tarvinut vakuutusyhtiön kanssa tapella. Me kyllä olemme aikoinaan terveistä alueista vakuutusyhtiön kanssa tapelleet, mutta siinä kohden kun juristi oli heihin päin tiukkana, niin kaikki lopulta hoitui parhain päin, mutta ei olisi hoitunut ilman taistelua eli siinä tuli olo, että kyllä vakuutusyhtiötkin yrittävät vedättää myös asiakasta, valitettavasti.

      Jäi myös mietityttämään, kun tavallaan vakuutuspäätöstä ei tullut, en saanut palautepuhelua eli antaa palautetta miten puhelu meni. Puhelu kuin puhelu, miten se päättyy ei kai ole ratkaisevaa, palaute kaiketi on tärkeää myös epäonnistuneissa tapauksissa, paitsi jos halutaan, että palaute on aina vain suotuisaa. Eli kyllä maailma on aika kepulikonstinen paikka tai sitten minä olen jo vainoharhainen ja sellaiseksi tulee, kun huijataan talokaupoissa. 😉

      Ihanaa iltaa Annukka <3

    • Kiitos pikaisesta vastauksesta Tiia.

      Ei varmaan pitäisi tätä loputtomiin miettiä, mutta kun satun kuulumaan ihmisiin, jotka kyllä hyväksyvät paljonkin asioita, jos niille on riittävän maalaisjärkiset perusteet, niin ei meinaa vaan mennä jakeluun toi verovähennysasia. Siitä alkuperäisestä läppäristä kun kuitenkin on joutunut maksamaan ihan sen oikean hinnan, niin mitä väliä vakuutusyhtiölle sillä, hyvittääkö verottaja siitä myöhemmin kenties jotain? Vai ajatteleeko ne, että sitten kelmi yrittäjä koittaa saada verovähennyksen myös vakuutusyhtiön korvaamasta uudesta laitteesta? Miten ihmeessä se olis mahdollista ilman ostokuittia, en vaan käsitä.

      Mun mielestä ainut järkevä peruste kysymykselle olis se, että epäillään, että yrittäjä koittaa käyttää hyväksi kotivakuutusta, joka taas on mahdollinen vaan yksityiselle.

      Niin tai näin, jo kansakoulun ekalla tai tokalla luokalla olen kirjoittanut (kaunokirjoitusharjoitus) sinikantiseen vihkoon, että "Puhdas omatunto on paras päänalunen" ja siitä pidän kiinni niinkuin sinäkin.

    • Juu mitä enemmän asiaa mietin, niin ei mene omaankaan kaaliin. Juu ehkä tuo muuten oli siinä se punainen lanka, että yritän vähentää verotuksessa ja vakuutuksessa, en enää keksi muuta. Mielestäni kaikkinensa homma meni siinä kohden ihan totaalisesti yli, kun kerroin olevani harrastaja ja se ei riittänyt, vaan piti alkaa tilittämään olenko tienannut blogillani jotain. Huoahhh..

      No muuten totta, nyt tuli mieleen, että vaikuttiko tuo epäily kielteiseen päätökseen. Tämä asia ehkä nyt taas alkoi hieman vaivaamaan, hih.

      Juuri näin, vaikka olen huono nukkumaan, niin sen vähän, nukun hyvällä omallatunnolla. <3

      Ihanaa kun palasit ja otit tämän ihan mietittäväksi. <3

      Hyviä unia Annukka <3

    • Laitan tänne vielä yhden viestin, jota ei ole tarkoitettu julkaistavaksi, mutta mahdoitko lukea mun vastauksen (joka tuli ihan liian pitkällä viiveellä) sun kommenttiin omassa blogissani? Sen, jossa kerroin unesta, jonka näin :D. Jos et ja jos ehdit, niin käy kurkkaamassa. Että älä ihmettele, jos teidän kaapeista löytyy ylimääräisiä villakangastakkeja..

  • Oi, minäkin haluaisin vaaleanpunaisen läppärin!!!!

    Nyt sitten sanon ensimmäisen kerran tuosta huijaamisesta. Kirjoitit siitä ainakin kerran ennen eli aika vähän aikaa sitten arvontoihin liittyen. Olen jo aikaa sitten huomannut, että joillan on kanttia tai moraalin puutetta raknetaa itselleen useita profiileja ja osallistua sitten näillä arvontoihin saaden muita enemmän arpalippuja. Kun aloin tätä huomata, jäähdyin arvontoihin, mutta sitten se on taas hiukan väärin niitä muita kohtaan eli tässä näkee mitä epärehellisyys teettää ja aiheuttaa meille kaikille. Mulle ei siis tulisi mieleenkään enkä ensin tajunnut, mutta kun alkoi etsiä, johan löytyi. Kaikkea sitä onkin!

    <3

    • Eikö ookin söpö ja unohdin siis kertoa, että kun Gigantin myyjä sanoi, haluanko pinkin, vastasin "tahdon>". <3

      Niin totta, etsivä löytää ja myös totta tuo, että rehdit kärsii aina epärehtien kepulikonsteista, eikö olekin surullista. Se että kirjoitin niistä arvontahommeleista sun muista, siinä oli kolme meitä bloggaajia, jotka laitoimme päät yhteen. Mitä enemmän sitä keskustelee muiden kanssa, sen enemmän palaset loksahtelee paikoilleen.

      Leena <3

  • Onnea uudelle läppärille.

    Outoa mielestäni oli virkailijalta kysellä tämän asian yhteydessä tulojasi. Kertoiko tuo virkailija edes, miksi niitä kyseli?

    Mielipiteeni on, ettei huijaamalla hankittu etuus voi tuntua hyvältä. Täytyy olla aika paljon ylimääräistä asiaa ihmisellä, jos ennättää "luoda" itselleen seuraajia.

    Vakuutuksien koukeroista: Meillä oli perhekotivanhempina toiminnan vastuuvakuutus. Kerran nuori karkasi meiltä yöllä ja varasti karkumatkallaan naapurustosta mopon, jonka rikkoi karkumatkallaan romuksi. Mopoa uhrille maksaessani muistin tuon vakuutuksen. Ensin meille sanottiin vakuutuksen korvaavan mopon. Mutta olimme valvoneet lasta hänen ikänsä edellyttämällä tavalla, eli päivisin, mutta emme öisin. Vastuuvakuutus olisikin korvannut meidän laiminlöynnistä aiheutuneen vahingon, ei tätä, koska olimme hoitaneet velvollisuutemme (?) Luonnollisesti irtisanoimme tuon vakuutuksen. Tämä meni nyt vähän aiheen vierestä 😉

    Hyvää illan jatkoa Tiia <3

    • Kertoi virkailija kun intin, että harrastelijat ovatkin osoittautuneet yrittäjiksi eli jokin ihmeellinen vero/vakuutuspetos tuossa on kyseessä ja se olikin asia mistä sydämistyin, että miksi minua tentataan tälläisestä.

      Ei mennyt yhtään asian vierestä ja ei ole totta, siis pitääkö vanhempien olla hereillä 24/7, ethän sinä pysty vahtimaan lapsia joka minuutti, se on mahdotonta. Olipahan ikävä porsaanreikä teidän kannalta! Hyvä että vaihdoitte firmaa on minun mielipide. Tää on just tätä, porsaanreikiä löytyy rehtejä ihmisiäkin kohtaan niin monia ja sitä jää väliinputoajaksi.

      Ihanaa illan jatkoa ja kiitos, kun jaoit tuon teidän tarinan. <3

  • Minusta on hyvä, että soitit takaisin ja kerroit miltä sinusta tuntui. Itse olen saanut huonoa kohtelua vain työpaikkalääkärillä. Ihme syyttelyitä, vääriä diagnooseja ja ihmisen alentamista. Siitä tuli niin paha mieli, että mielummin käyn ihan tavallisessa terveyskeskuksessa itse tekemässä diagnoosini kuin koskaan enää astun jalallani tuonne työpaikkalääkäriin.
    Mukavaa tiistai-iltaa Tiiuli <3

    • Onpa merkillinen meininki, kuin jotenkin lääkäreiden tahtipuikkoina toimisikin joku muu, kuin itse lääkäri. Ei kiva ei ollenkaan!

      hyvä, että äänestit ns. jaloillasi tässä asiassa.

      Ihania unia Outi <3

  • Vakuutushommat on vaan sieltä… Asta-myrskyn jälkeen poika toi rakennusmestarin vakuutustarkastajan kanssa tarkistamaan paikkoja ja ilman sitä olisimme hävinneet korjauksissa ja paljon. Itse emme vaan enää jaksa taistella eli poika hoitaa meidän nuo asiat, kiitos hänelle.
    Itse uitin läppärin muutama vuosi sitten ja sain korvauksen – vuosivähennys. Kun joku vaan osaa hoitaa, poika, asiat menee putkeen. Itse en osaisi, no kuvat jo osaan ottaa.
    Meillä on ollut viime vuosina niin monta myrskyä, että korvauksia on saatu. Pakastin on sulanut melkein vuosittain puhumattamaankaan jääkaapista ja kaikki on menneet kompostiin. Maallahan on pakko pitää varmuusvarastoa kaikesta. Nyt on varasähköhommeli, nimeä en muista= dementtia, eipä ole enää myrskyjä. Parempi näin kuin ainainen korvausshow.
    Tsemppiä sulle, kyllä se siitä ja tää on vaan elämää…!

    • Ihana poika ja kyllä myrsky onkin tehnyt teille paljon kurjia kepposia! Juu korvausshow on rankkaa, joten ehdottomasti parempi näin ja ihana poika tosiaan. <3

      Mukavaa viikon jatkoa Marketta <3

  • Hyvä, että saitte asiat sovittua vakuutusvirkailijan kanssa.
    En kyllä ymmärrä, miksi kukaan tekaisi itselleen lukijoita, kun siitä ei itselleen mitään hyötyä ole. Toisaalta nämä huijaamis asiat ovat melko kyseenalaisia, enkä itse osaisi alkaa ketää sellaisista "syyttelemään". Oma lukija palkkini ainakin on kokenut pompsahduksen kasvihuone-arvonnan vuoksi, jonka suosio ylitti hurjasti kaikki odotukseni. Selvää on se, ettei kaikki osallistujat ole blogien lueskelijoita ja heidän seurauslistallaan on tasan vain minun blogini tai muutama muu. Joku voisi tästäkin heti epäillä, että itse tehtailen lukijoita, mutta eipä olisi käynyt mielessäkään. Ja sekin on selvää, ettei kilpailun jälkeen kaikki tule lukijoiksi jäämään, eikä kaikki postauksiani lue. Kuitenkin tämän arvonnan avulla moni löysi tiensä blogiini ja heistä on tullut ihan oikeita seuraajia. Tiedän myös, että osa kokee arvonnan sikamaiseksi ja lähes huijaamiseksi, koska se suosiota saavutti. Kuitenkin itse koen, että kun tälläistä palkintoa tarjottiin arvontaan, niin mielelläni arvonnan järjestin, koska todella tiedän, kuinka valtavan suuresta haaveesta on kyse.
    Itse en tiedä muiden lukija- ja seuraaja-määriä. Tuollaiset asiat eivät jää mieleeni.
    On myös aina kurjaa, jos jotakuta syytetään sellaisesta, mitä ei ole tehnyt. Oli sitten kyse IG-tilin seuraajien ostamisesta, lukijoiden tekaisemisesta tai firmojen huijaamisesta. Kukaan bloggaaja ei voi tietää, miten kukin yhteistyökumppaninsa saa ja itse koen, ettei muiden menestyksen tai menestymättömyyden pitäisi muita edes hirveästi liikuttaa. Ymmärän toki sen, että jos on VARMA siitä, että joku huijaa, niin harmittaa jos itse menettäisi yhteistyökumppaninsa sellaiselle henkilölle. Mutta aika harvoin nämä kuviot niin taitavat mennä. Tästä suoraan puhumisesta olikin jo aiemmin puhetta ja niinkuin tässäkin postauksessa toit hyvin esille: otetaan asioista selvää ennen syytöksiä.
    Toivottavasti uusi läppärisi pelaa hyvin. Kaunis on kuin koru! Mukavaa viikon jatkoa 🙂

    • Ketään ei mielestäni ole missään syytelty, vaan yleisellä tasolla tätä huijaamista on nostettu esille monissa blogeissa. Sitä näkee nykyään valitettavan paljon. En tiedä mistä se johtuu, vai onko oma tietoisuus kasvanut.

      Mutta sinullahan on arvonnassa tuo, että bloggerin lukijaksi saa arvan ja ymmärtääkseni arvonta ei ole anonyymeille, niin ilman muutahan silloin ihmiset liittyvät lukijaksi ja etenkin, kun palkinto on niin hieno. Toki kun blogger lukijoilla ei ole mitään merkitystä, niin onko välttämätöntä, että klikkaa itsensä blogger lukijaksi. Omassa blogissa omakustanteiset eli ostan palkinnon ja maksan postarit, niin tällöin haluan hemmotella blogger lukijoita. Jos on anonyymeille arpamahdollisuus, niin tällöin yleensä varmistuu, että bloggeriin liittyy vain ne, jotka aidosti haluavat eivätkä arvonnan vuoksi. Mutta tämä on oma tapani ajatella arvontoihin osallistumisesta ja varmasti moni ajattelee minunkin arvonnoista, että yritän kalastella lukijoita tai on ajatellut. Lukijoitajan on kivasti ihan ilman arvontojakin, mistä olen todella kiitollinen.

      Eli se miten kukin arvontansa järjestää ei luonnollisesti minulle kuulu ja näihin asioihin en koskaan puuttuisi, mutta huijaamisesta on aina hyvä keskustella, uskon että se vähentää huijaamista ja kasvattaa tietoisuutta.

      Juuri näin otetaan asioista selvää ilman syytöksiä ja syyttänyt en ole ketään, tehnyt vain huomiota. Hieman raskaaksi käy todistella asiaa mesellä ja nyt täällä blogissa.

      Mutta päät pystyyn ja ilon kautta. Kiitos kovasti, olen uudesta läppäristä lapsellisen onnellinen. Aurinkoa päivään <3

    • Tarkennan, muiden sponsoroimat arvonnat ovat aina omassa blogissa myös anonyymeille lukijoille, koska heitä on täällä todella paljon ja haluan kaikki hemmotella. 🙂

    • Anteeksi, ei ollut tarkoitukseni sinua rasittaa tällä kommentilla. Ihan vain ottaa osaa keskusteluun. Harmi, että koit tämän niin, että tarvitsi alkaa todistelemaan jotain, kun niin ei tarkoitus ollut. Minunkin kommenttini oli tarkoitettu yleiseksi keskusteluksi juuri näihin huijaamis-asioihin, eikä liittynyt vain tähän tapaukseen 🙂 Mukavaa päivää <3

    • Tosi hyvä ja juu ajattelin, että eilen mesellä jo juteltiin homma halki. 🙂 Yleisellä tasolla on hyvä keskustella, mutta toki ei lisätä vainoharhaisuutta kuitenkaan. Minusta sinun arvonnassa ihan selvästi näkee, kun on 500 kommenttia, että on sitten tullut sen verran uusia lukijoitakin. 🙂

      Ihania unia <3

  • Oi ihana että sait uuden koneen ja vielä noin suloisen pinkin:)♥ Ihme kysymyksiä sitten utelivat..vaan onpa hyvä että sinä olet juuri sinä!!:) Jos joku asia ei mene niinkuin pitäisi, niin härkää sarvista ja rohkeasti selvittämään…hieno asenne ja siitä sinussa tykkään valtavasti!♥ minua itseäni kyllä kovasti ilostuttaa aina kun joku laittaa viestiä että on pikkuisen blogini huomannut ja sitä alkanut seuraamaan. Minulla tuli heti yksi sellainen kerta mieleen jolloin mielipahalta ei tosiaan selvitty…ja edelleenkin suorastaan sututtaa kun tuota muistelee, olimme nimittäin joku vuosi sitten valinneet/varanneet/maksaneet mieheni enon hautajaisiin ison seppeleen, jonka mieheni halusi jättää viimeisenä tervehdyksenä hänelle..hautajaispäivänä menimme hakemaan seppelettä ja saimme kuulla ettei sitä ole lainkaan. Teko oli kokonaan omistajalta unohtunut:( Myyjä soitti kiireesti omistajalle, joka ilmoitti että hän lähtee kotoaan tulemaan (n.1,5h) ja katsotaan mitä saadaan kasaan..jos tuota olisi odoteltu emme olisi edes hautajaisiin kerenneet, jouduimme menemään hautajaisiin kimpun kanssa jonka myyjä kaapista olevista kukista sai kasaan. Harmitti ihan vietävästi, tuo kimppu kun ei ollut lainkaan se mitä olisimme halunneet viimeiseksi tervehdykseksi arkun päälle laskea:( Samalla mietin,että onneksi ei sentään ollut kenenkään hääkukista kyse, ikävä olisi hääpäivänä yllätys kun menisi innoissaan hääkimppuaan hakemaan ja saisi kuulla ettei sitä ole:( Vastaavasti on kyllä lukemattomia kertoja kun sitä ihanaa palvelua on saanut ja tullut niin iloiseksi, niistä paikoista kertoo mielellään muillekkin! Mukavaa viikkoa♥

    • Sama täällä, on niin ihanaa, kun tulee uusi lukija, siinä on jotain sellaista fiilistä, että hei tuo haluaa aidosti olla täällä. <3 Sinulla on ihana blogi, olet itse sydämellisyys ja aurinko, ei ihme, että ihmiset kommentoivat blogiasi niin paljon. <3

      Eihhh apua miten voi noin käydä ja niin tärkeän asian tiimoilta. Miten paljon mielipahaa ja toivottavasti häntä nyt sentään nolotti.

      Ihanaa viikon jatkoa Päde <3

  • Hyvä että soitit takaisin. Ajattelen asiaa niin, että itselleen ei saa kerätä "vääryystaakkaa", eikä ainakaan ajatella ettei viitsi/jaksa/kehtaa. Asiat -jotka ylipäätään pystyy – pitäisi selvittää tuoreltaan juuri tuolla tavalla. Se liittyy itsekunnioitukseen ja on opettelun paikka varmaan meille kaikille. Miten annetaan kohdella itseä, ja miten kohdella muita? Jälkimmäisestä erityispisteet (okei, tyhmä sana, en minä tässä mitään pisteitä jakele, mutta ymmärrät varmaan) sinulle! Et lähtenyt solvaamaan, annoit jopa hyvää palautetta. Ihminen myös oppii parhaiten kiitoksesta, ehkä seuraavalle esittää asian vähemmän kuulustelevalla tavalla, tai ainakin perustelee asiaa, ettei jää samanlainen tunne kuin sinulle ensimmäisestä puhelusta.

    Mitä blogi – tai mihinkään huijaamiseen tulee, niin paras elämänohje mitä isältäni olen koskaan saanut ja jonka mukaan olen päiväni viettänyt, kuuluu näin; pitää elää elämä niin, että voi katsoa joka päivä itseään peilistä. Eikä muuten viittaa ulkonäköön…

    Kyllä se (itselleen) valehtelun määrä hämmästyttää aina vaan. Aihe, kuin aihe. Miten joku jaksaa?

    Mukavaa keskelläviikkoa 💗

    • Ai miten hienosti kirjoitit sen, mitä itse en saanut ladattua tänne eli juuri tuo itsekunnioitus, sen halusin palauttaa, koska jäi niin ikävä olo ensimmäisestä puhelusta.

      Hih tuo on omakin mottoni, ei olisi kiva nähdä sieltä peilistä jotain ikävää. Mutta itsepetoskin on pahin tai paras petos. 😉

      Ihanaa viikon jatkoa <3

  • Minä olen samoilla linjoilla kuin Annukka – mitä ihmettä se vakuutusvirkailija niillä sun tulotiedoilla tekee – oli yritystä tai ei! Ja hyvä, että soitit takaisin!
    Mä olen niin onneton hakemaan vakuutuksesta mitään korvauksia – muistan, miten mun kaveri joskus aikoinaan ripitti mua, kun valitin silmälasien kalleutta, että hulluko olet ja itse maksat. Heidän perheessään oli tapana hankkia uudet lasit vakuutuksen kautta – aina löytyi joku, joka oli istunut lasien päälle tai koira oli riehunut liikaa. Silkkaa huiputusta ja minulta meni maku koko ihmiseen.
    Noista somehuijareista olen samaa mieltä kanssasi. Vai tekaistuja profiileita omassa paneelissa – kaikkea sitä! Sen olen huomannut, että arvointoihin osallistuvat usealla profiililla ja mennyt maku koko arvontojen järjestämiseen. Mutta että tekaistuja seuraajiakin. Itselläni on tuo lukijapaneeli vielä blogissa ihan samasta syystä kuin sinulla – minusta on kiva välillä katsoa, keitä siellä on ja tutustua lukijoihin paremmin. Ja edelleen iloitsen jokaisesta uudesta seuraajasta ihan täysillä 🙂
    Huijarit on huijareita – vaikka voissa paistaisi. Kannattaisi muistaa niin täällä somessa kuin elämässä yleensäkin, että valheella on lyhyet jäljet ja ne leimaavat ihmisen koko loppuiäksi!
    Jatketaan me vaan tällaisina kuin ollaan – me ollaan tarpeeksi hyviä ilman huijaamistakin!

  • Juu en minäkään ymmärrä, mutta olihan siinä sellainen vallankäyttö asetelma, joka sitten kääntyi päälaelleen, kun soitin uudelleen ja soitto oli ilman muuta oman ihmisarvon hakemista.

    Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään rillejä pyydellä vakuutukselta, vaikka olenkin istunut varmaan elämäni aikana kymmenien rillien päälle. Jotenkin koen sen, niin olevan oma vika.

    Juu arvonnat on pahoja, mutta edelleen niitä täällä järkkäilen, ajatuksella, ettei anneta rehtien kärsiä huijareiden vuoksi.

    Sama juttu, lukijapalkilla on minulle iso tunnearvo, sillä vaikka se on hitaassa tahdissa vuosien aikana kasvanut, niin jokainen klikkaus lukijaksi on ollut minulle tärkeä ja sellainen fiilis, että on aidosti halu kirjautua lukijaksi. <3

    Ihanaa päivää ihana Lady <3

Vastaa käyttäjälle marja 50+ eloa ja oloa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud