Lumene osa 2 ja naiset pitää puoliaan

Lumene osa 2 ja naiset pitää puoliaan
”Miksi Lumene ja minä emme ole enää bestiksiä” postaus herätti valtavasti huomiota ja kommentointia eri somekanavilla, joten ehdottomasti haluan pitää teidät ajan tasalla, koska tarina on saanut jatkoa ja mitä luultavammin vielä kolmaskin osa ottaa syntyäkseen. 

Ihan mielettömän paljon haluan kiittää kaikkia kommentoijia, niin täällä blogissa, kuin Facebookin puolella, mukana myös toimittajia, muita bloggaajia ja teitä lukijoita, jotka kaikki annoitte omat kasvonne julkisesti sydämen asiallenne eli sille, että Lumene on teille rakas, mutta nyt koette pettymystä, kuten minäkin. 

Minua pelotti julkaista Lumene postaus, pelotti olla kenties kyllä suht rohkeassa blogissa negatiivinen, koska blogini vire on pääasiassa positiivinen. Negatiivisuus on aina kaksiteräinen miekka. Ensin tulee helpotus, kun saa ajatuksensa ulos, mutta tuntevalla ihmiselle tulee myös jälkimankeli, jossa käydään pieteetillä läpi kaikkea sanomaansa, menihän kaikki myös järjellä, kuten ajattelin, eikä vain tunteiden palolla. 

Miehelleni myös luetutin postauksen ja hän pohti, että mikä tässä nyt on, että menee niin kovin tunteisiin. Kosmetiikka teemaisen postauksen aiheuttama suuri tunnelataus kävi ehkä miehiseen näkökulmaan hieman monimutkaiseksi. Hän koki postaukseni asialliseksi ja kiltiksikin, näin me miehet ja naiset näemme asiat eri kulmista. Hän kuitenkin myös koki, että Rohkeus-kampanjan naiset ovat kaikki saman näköisiä naisia, vain eri ammateissa. Lisäksi hän totesi, Lumenehan on vanhojen naisten brändi. Tässä siis yksinkertaistettuna miten mies koki ja näki tämän. Toki kävimme sitten pitkällistä keskustelua siitä, miten maalämpöpumpun merkilliset toiminnat ja lämmön jakelu eri huoneissa on hänelle ottanut ihon alle ja aiheesta on jauhettu aamuin ja öin ja myös naistenpäivänä aloitettu keskustelu maalämpöpumpusta ja päätetty päivä siihen. Ei tarvinut miehelle kuin rinnastaa, että tämä Lumene juttu ottaa minulle ihan samalla lailla tunteisiin, niin olimme samalla aaltoviivalla. 🙂

Myönnän myös, että ajoittain kiltin tytön syndrooma nosti matkan varrella päätään eli, kun sanoo mielipiteensä julki ja nuo mielipiteet saavat paljon näkyvyyttä, sellainen on pelottava hetki huomata ja kaikesta siitä tulee hieman sekava olo, missä mennään. Vihdoin viime yön yhdet kunnon yöunet auttoivat selkeyttämään mieltä, mitään en kadu ja lähden toiveikkain ja avoimin mielin odottamaan, jos vaikka Lumene kuuntelisi meitä aikuisia naisia ja tähän toiveikkuuteen on ihan painavat perusteet juuri tänään, tässä ja nyt. Muistutin itselleni kokiessani olevani mankelissa, että lähtökohtani oli ajaa omalla pienellä tavallani täällä blogissani kaikkinaista tasa-arvon asiaa. 

Lumene nimittäin reagoi heti postaukseeni ja jo seuraavana päivänä postauksesta kotiovella odotti kampanjakassi, joka aluksi herätti mielessäni hämmennystä. Kampanjakassi kampanjasta, jota kritisoin. Tänään vasta huomasin, että kassi on valittu ajatuksella ja kassissahan lukee ”naiset eivät osaa pitää puoliaan”. Kassin sisällä oli myös käsin kirjoitettu kirje, joka alkoi näin ”kiitos rohkeasta, rehellisestä ja suorasta palautteesta. Otamme sen vakavasti huomioon. Ikävä kuulla, että välimme ovat sinun mielestäsi menneet.” Tämän jälkeen ehdotettiin lounastapaamista Lumenen markkinoinnin operatiivisen johtajan puolesta ja olemme asiasta käyneet sähköpostia. Odotan tapaamista jännittynein ja uteliain ja myös erittäin toiveikkain mielin ja arvostan kovasti nopeaa reagointia ja asiaan positiivisesti suhtautumista. 

Yksin postaukseni olisi ollut vain pieni tuulenvire, mutta kommenttien tulva eri somekanavilla ja tykkäysten määrä, postausten jaot ja juurikin ne kommentit, missä avoimesti ihmiset kertoivat miten hekin asiat kokevat oli mieletön. Toivon, että tämä kaikki johtaisi siihen, että me aikuiset naiset ja kaikki sukupuoleen ja ikään katsomatta, voisimme tulevaisuudessa taas olla Lumenen kanssa ystäviä ja miten se mahdollistuisi, niin sitä jään jännityksellä eniten odottamaan.

Ehkä Lumenelle iski hallitsematon kiire ja vauhtisokeus maailman markkinoille brändiuudistuksen myötä ja kiireessä unohtui me iäkkäämmät. Kuten myös sanottu, on aivan normaalia käyttää nuoria ja kauniita kosmetiikkamainoksissa, mutta Rohkeus-kampanja oli se, josta odotin enemmän rosoa. Mieheni sanoin, ”saman näköisiä naisia eri ammateissa”. 
Postauksen toteutin kuluttajana, mutta totta on, etten brändiuudistuksen myötä ole juuri enää nähnyt lainkaan Lumenen tuotteita aikuisten naisten blogeissa myöskään, kun aiemmin esimerkiksi Kristallikimara ja Suomen yksi suosituimpia kauneusbloggaajia Keyword:Love kirjoitti monen monta kertaa Lumenen tuotteista ja molempien postauksia Lumene nosti omalla Facebook sivullaan. Eli ehkä tämäkin on osittain vahvistanut kokemaani, että Lumene ei enää markkinoi aikuisemmalle kuluttajalle.

Maailma ei muutu, jos ei sitä yritä muuttaa, joten toivon, ettei kaikki tämä mitä tekin annoitte sydämestänne kommenttien muodossa ja omaa mieltäni vavisuttanut postaus, ei ole vain pisara meressä, vaan, että meitä kuunnellaan ja jatkossa eri ikäisiä kuluttajia otetaan taas eri tavoin huomioon ja juuri tällä hetkellä on ainakin syytä olla iloisin ja odottavin mielin. 

Kaiken tiimoilta ajattelin, olisi mukavaa vaan laittaa pää kuoppaan ja olla pelkuri, mutta sydän on sanonut koko ajan toisin, vaikka unettomat yöt ovat hieman yrittäneet lietsoa pelkuruuden tunteita. Kyseessähän ei ole enää pelkästään Lumene, vaan todellinen tasa-arvo ihan kaikilla osa-alueille ja kun jokainen antaa edes hyppysellisen edesauttaakseen tasa-arvoa, kasvaa hyppysellisestä iso vuori. Tätä kohden yritän nyt katsoa, vaikka toinen pelokkaampi puoli kuiskii minulle, kaikki on vain sananhelinää, eikä mikään tässä maailmassa koskaan muutu. Mutta onhan se jo paljon muuttunut joten miksi maailma ei muuttuisi lisää?

Sydämellistä sunnuntaita kaikille ja tästä pinkaisen pikkuserkkujen kanssa brunssille ja tällä kertaa ihan täällä Porvoossa ja brunssista tietenkin juttua täällä blogissa myöhemmin. Onko teillä jotain toiveita, joita haluaisitte minun välittävän Lumenelle lounastapaamisella, sitähän ei koskaan tiedä miten keskustelu rönsyäkään. 


75 thoughts on “Lumene osa 2 ja naiset pitää puoliaan”

  • Onpa hienoa, että Lumene tarttui juttuusi. Mietin, että mitä toivoisin heille sanottavan… Tulkaa lähemmäs kuluttajia, ottakaa kampanjaan mukaan kaiken ikäisiä ja värisiä ja kokoisia naisia, joska sellaisia ovat nykyään ne Nirdic girl:t.
    Ihanaa brunssia sinulle Tiia ❤️

    • Juuri näin ja voisihan miehiäkin ottaa mukaan tai sukupuolineutraaleja, siihen sanon wow, nyt on rohkeaa <3

      Ihanaa iltaa Outi <3

  • Hih, sinä se jaksat olla rohkea ja ravistella rapistuneita rakenteita. Komppaan sinua kympillä, Tiia! Itse en tosiaan ole Lumenen kuluttaja, koska nuoruuden vuosilta on niin ankeat kokemukset heidän tuotteestaan. Mutta olisit kuule ylpeä, mitä tällainen mullankopsuttelija eilen osti. Ihan uusinta uutta ja hottia… Lancomen Custom Glow Drops -valopisaroita ja Teint Miracle -meikkivoiteen ja vaikka mitä muuta! Kevätrestaurointi on alkanut!

    • No olen ylpeä, kuin mikä ja hyvä sinä. Lancomen keulahahmona tänä keväänä taas onkin ihana Isabella Rosselini <3 Vaikka muistaakseni aikoinaan nousi iso häly, kun hän sai jossain kohden lähteä Lancomen malleista juuri ikänsä vuoksi, mutta nyt on ymmärretty ottaa hänet takaisin. Tähän maailma on trendiluennonkin perusteella menossa, keski-ikäisiä ja harmaahapsia ei haluta enää haihduttaa, me olemme rock. <3 Hyvä Satu <3

    • Niin minäkin jään ja olen optimistina toiveikas ja toivon, ettei tämä kaikki ollut vain pisara meressä. Vastaanotto Lumenen puolelta on ollut positiivinen ja arvostan sitä. <3

      Mukavaa iltaa Maiccu <3

  • Tuskin asiaa voi mikään pyyntö tai viesti Lumenelle muuttaa, mutta hinnoittelussa saisi tulla kyllä takaisin kaikkien ulottuvilla oleviin hintoihin. Imagosta ja brändin muuttumisesta varmasti puhuttekin.
    Minua itseäni harmittaa suuresti se, etten ole voinut mitään uudistuneesta Lumenesta edes kokeilla, koska taloudellinen tilanne on tiukka. Siellä on kyllä useita tuotteita, joita ilomielin kokeilisin ja antaisin mahdollisuuden hurmata minut. Kuten se ihana kauneusvesi ❤️
    Vähän jäi kyllä häiritsemään se, että yksi lahjalähetys sinulle ei anna meille toisille mielipiteensä sanoneille välttämättä yhtään mitään, mutta ymmärrän toisaalta taktiikan lahjomisen taustalla 😊 Toivottavasti ajatus tämän taustalla aukeaa eikä vaikuta siltä, että kadehdin lahjaasi. Sille tielle en toki ole menossa.

    • Pakko tähän vastata ennen brunssia äkkiä vielä. 🙂 Olen viisaampi tuon lounaan jälkeen ja en tiedä kuinka kovin hintoja voidaan laittaa alas, en oikeasti tiedä tälläisistä asioista. Itse haen eniten sitä, että markkinointi on suunnattu kaikille ja meille uskollisille vanhoille kuluttajille. Monesti muuten jo olen ostanut, olen ostanut Lumeneni Cittarin -40% alesta.

      Ajattelin lahjalähetyksestä samoin, kuin sinä ja pohdin kassia pitkään, että mikä sen tarkoitusperä on. Uskon kuitenkin, että se oli vain ele ja se mitä kortissa luki oli sen eleen kanssa tullut viesti. Uskon nimittäin, että kassin lähettäjä on erittäin fiksu nainen ja toivoakseni pitää myös minua älykkäänä eli ettei ajattele, että lahjakassi on se, mistä tässä kiikastaa. Lumenea olen pyytämällä saanut testiin kyllä, eli se ole lainkaan se pointti. Miksi tuotteita ei ole blogissa näkynyt vähään aikaan, on juuri se kaikki muu tämän ympärillä. Koska tuotteet ei aja sitä asiaa mitä ajan, eli tasa-arvoa kaikille eli lahjottavissa en ole. Lahjakassin kuvaa en olisi tähän laittanut ellen olisi tänään tutkinut kassin viestiä, jonka uskon olleen tarkoin valittu ja että Lumene arvostaa rohkeutta ja palautetta jota saivat. Tämähän on heille myös ilmainen läpileikkaus siitä mitä moni ajattelee Lumenesta nyt eli arvokasta palautetta.

      Tiedän hyvin, ettet todellakaan kadehdi kassia, vaan ajattelet lahjakassista ihan juuri niin, kuin minäkin. Lounas lopulta kertoo kassin tarkoituksen lopullisesti. <3

      Ihanaa sunnuntaita Sanna ja olet fiksu nainen <3

    • Kiitos Marja ja olen aina oma itseni, en edes osaa muuta, omana itsenä on aina niin helppoa ja minusta on niin outoa aina, kun aistin ettei joku ole oma itsensä. <3 Toivottavasti voit paremmin jo <3

  • Hyvä sinä. En ollut edes ajatellut tuota asiaa, kunnes luin siitä siunun blogistasi. Tärkeän asian toit esille. Ite kuulun myös jo osastoon parasta ennen päiväys meni jo, mutta tuo Lumene on kulkenut matkassa aina. Ja jos totta puhutaan en hirveesti ole ikää miettinyt, vaikka ehkä pitäisi. Tykkään nimittäin todella paljon Nordic girl cc -voiteesta, joka on tyttärenkin suosikkituote ripsarista puhumattakaan. Samoin sain lahjaksi tyttäriltä Lähde-sarjan tuotteita, joista pidän myös. Kun purnukat loppuvat haluan kokeilla sitä maanläheistä sarjaa, jonka nimeä en muista, mutta purnukat näyttävät niin helkatin kivoilta :). Minusta Lumene voi nousta tuolla uudella tyylillä taas johtavaksi merkiksi, kunhan muistaa tosiaan mainonnan vallan. Moni varttuneempi suosii tuotteita, joiden mainoskasvot ovat uskottavampia. Suomestahan näitä löytyy – upeita naisia. Vanhempaa Suomi-naista edustaisi esim. Seela Sella, vahva oman tiensä kulkija 🙂 Mutta, niinkuin sanottu, hyvä sinä – tärkeän huomion teit ja uskon, että aloitit näin ollen myös muutoksen aallon 🙂

    • Siitä seikasta olen myös ollut hieman jopa järkyttynyt, että olen ns. herättänyt uinuvan pedon eli monet eivät ajatelleet asiaa, ennen tätä myrskyä. Pelottaa aina sellainen vastuu, mutta niinhän se on tässä elämässä, ettei sieltä uinumastakaan herää mikään sellainen, joka ei olisi jossain vaiheessa muutenkin herännyt.

      Lähde sarjan seerumi on fantastinen ja Nordic Girl sarjassakin on oikein kivoja juttuja, mukavaa kuulla, että CC-voide on mieleen. Omalla kohdalla Lumenen CC-voide oli todella pitkään sellainen, en voi elää enää ilman tuote.

      Maanläheinen sarja on varmaankin Lumene Harmonia sarja, joka on visuaaliselta ilmeeltään mielestäni Lumenen onnistuneimpia sarjoja, todella viehättävän näköinen. Omat suosikit on seerumit ja Sisu-sarja on sellainen, joka kolahti monella tasolla, suomalainen Sisu, kauniit purkit ja se tuoksu on ihana.

      Ihan niin totta ja mitä olen tässä Lenita Airistoa kuunnellut kaksissa hänen kirjajulkkareissa, toinen muuten armeijan tiloissa, niin Lenitastakin tuli sellainen niin voimakas suomihenkisyys ja wow olo. Mutta en todellakaan ole tässä henkilöitä valikoimassa, upeita iäkkäämpiä naisiakin riittää, mutta toivon, että heitä vaan esiintyisi ja sitä kautta meidät otettaisiin taas huomioon ja näin voisimme olla taas Lumenen kanssa hyviä ystäviä.

      Ystäväni sanoi hyvin, Lumenehan on kuin kotimaa meille ja itse ajattelin, että Lumene on kansallisaarre, eli kyllä Lumene on todella rakastettu ja faktahan on, että silti osa varmsti ostaa edelleen Lumenea, mutta osa myös brändiuudistyksen myötä miettii, että mikä tässä on, että emme Lumenen kanssa nyt kohtaa.

      Toivon todella, että teitä kaikkia on kuunneltu, olemme yhdessä tässä ja minä olen vain yksi teidän monien joukossa, mutta yhdessä olemme vahvoja. <3
      Ihanaa sunnuntai-illan jatkoa ja kiitos viisaista ajatuksista <3

  • Hyvä Tiia! Kiitos, että toimit meidän kaikenikäisten naisten äänitorvena. Toivon sinulle asiallista ja rakentavaa tapaamista Lumenen väen osalta. Sinusta välittyy se, ettet kompastu ilmaiseen kampanjakassiin ja lounaaseen vaan käytät tilaisuuden meidän kuluttajien hyväksi. Tämän kirjoituksesi helmeksi nousi viimeinen lauseesi: "Onko teillä jotain toiveita, joita haluaisitte minun välittävän Lumenelle lounastapaamisella, sitähän ei koskaan tiedä miten keskustelu rönsyääkään." Kertoo sinusta paljon, että kysyit meidän lukijoittesi ajatuksia ja toiveita. Omat terveiseni tulevat tässä: Jatkaisin mielelläni Lumenen tuotteiden käyttämistä, jos yritys arvostaisi jatkossakin ikääntyvää kuluttajaa. Viisikymppisenä koen olevani voimakkaimmillani ja näen ihoni hellimisen ja hoitamisen sekä piirteideni korostamisen yhtä tärkeänä kuin aiemmin. Onnea tapaamiseen t. lukija 50v

    • Kiitos niin paljon kauniista sanoista. Kirjoitin postauksen sillä rohkeudella, mitä vaaditaan, kun ihminen on luopumassa jostain hänelle rakkaasta eli koin, ettei ole mitään hävittävää, että Lumene ei enää kuulu elämääni. Eli tässä ei ole millään muotoa kyse blogiin saatavista pr-näytteistä tai lounaista, vaan jostain isommasta, sydämen asiasta. Mitä pr-näytteisiin tulee, niin niitä on kattava kirjo blogissa esiintynytkin muilta brändeiltä, joten maailma ei kaadu Lumeneen ja bloggaajan tätä postausta ei koskaan olisi syntynytkään. Tiia kuluttaja ja mummin lapsenlapsi heräsi rohkeus-kampanjan myötä lopulta siihen, että nyt on käymässä niin, että rakas Lumene ei ole enää ystäväni.

      Kyllä se on niin, että ilman teitä ei blogini olisi mitään ja ilman teidän kommentteja olisin huutanut varmasti ainakin enemmän tuuleen. Olen saanut teiltä arvokasta informaatiota ja todella paljon itse ajatuksia ja syvyyttä ja tukea omille ajatuksille. Minusta on hirmu tärkeää, että meidän kaikkien viesti menisi Lumenelle, koska yhdessä olemme voimakkaimpia.

      Joten kiitos sinulle paljon viisaasta kommentista ja minusta se seikka, että kehutaan Lumenea mistä tykkää ja sanotaan myös miten koetaan tällä hetkellä suhde Lumeneen on juuri arvokasta palautetta. Mieheni sanoja lainatakseni, räyhähengistä ei pidä kukaan ja sellainen meneekin vain kuuroille korville.

      Peukut pystyyn ja ihanaa iltaa sinulle <3

  • Luin aiemman Lumene-postauksesi ja silloin ajattelin, kuinka sinulla tunteet myllertävät ennen ja jälkeen postauksen sekä sitä kirjoittaessa, koska kirjoituksesi oli todella rohkea. Vaikka en postaukseesi silloin ehtinyt kommentoida, ajattelin, että teit mahtavan jutun. Postauksesi avasi myös silmäni. Olen sen jälkeen katsonut vastaan tulevaa kosmetiikkakampanjointia aivan eri silmin, ja täytyy sanoa, että rohkea on se brändi, joka uskaltaa ottaa keulakuvikseen tavallisia kaikenikäisiä naisia ja miehiä. Lumenelle täytyy tietysti nostaa hattua, että ottivat sinuun yhteyttä ja haluavat tavata. Tulee tunne, että yhden henkilön ääni voi todellakin kuulua kauas. Hyvä Tiia! Olet loistava tapaus. <3

    • Kyllä ne myllersi kieltämättä, tämä otti niin tunteille ja sitten kun jutusta tulikin niin iso ja kommentteja paljon, niin koko juttu tavallaan valtasi mielen ja vei ihan yöunet. 🙂

      Ihan näin on, rohkea on se brändi, joka uskaltaa ottaa keulakuvakseen erilaisia ihmisiä ja kun on rohkeus teemana, niin silloin on hyväkin näyttää erilainen kirjo rohkeita ihmisiä. Ehkä Lumenelta tulee vielä jatkoa tai lisää lihaa luiden päälle tähän kamppikseen. 🙂

      Arvostan Lumenen nopeaa reagointia, mutta yksin en tässä ollut, vaan juuri te kaikki, sinä nyt, olette olleet mukana ja yhdessä tulimme kuulluksi. Toivottavasti asialla on jotain vaikutustakin, sillä kaiketi päättävä elin on kuitenkin Lontoon päässä.

      Niin sinäkin olet aivan loistava, kiitos ihanuuspakkaus <3

  • Hyvä Tiia! Nyt minun on vaikea tietää olenko oikeassa vai väärässä. Ostan nimittäin melkein kaikki kosmetiikkatuotteeni päivittäistavarakaupoista ja kun etsin päivävoidetta varttuneemmalle iholle, niin en löytänyt, Lumenelta nimittäin. Ajattelin että ehkä se johtuu siitä että ruokakauppojen valikoimat ovat suppeammat kuin kosmetiikkaan erikoistuneiden kauppojen. Niinpä ostin toiselta merkiltä tarvitsemani tuotteen. Eli haluaisin tietää onko heillä ollenkaan tuotteita jotka olisivat suunniteltuja minun ikäpolvelleni eli 65+ ikäisille? Käytän päivittäin pelkästään meikkaamiseen 5-6 tuotetta, joten aika paljon kulutan kosmetiikkaa vuodessa. Haluaisin tukea kotimaista tuotesarjaa, jos vain löytäisin minun ikäisilleni sopivat tuotteet.
    Että tällaisia terveisiä sinne tapaamiseesi Lumenen edustajan kanssa 🙂

    • En muuten enää tiedä onko, mutta teen listan teidän kysymyksistä ja kysyn. 🙂 Löytyykö esim. tarpeeksi hoitavia tuotteita? Jos jotain sarjaa nyt Lumenelta suosittelisin sinun ikäiselle, se olisi Sisu-sarja. 🙂

      Lupaan välittää terveiseni ja uskon, että tähän kysymykseen saankin vastauksen. 🙂

      Ihanaa iltaa Kristiina <3

  • Minä olen joskus miettinyt, että vaikka olen ainoana bloggaajana ollut I kone me messujenkin VIP bloggaajana viitenä vuotena, niin LUMENE ei ole koskaan lähestynyt minua. Joko syy on PR toimiston asenne yli 50 vuotiaisiin.bloggaajiin tai sitten kyse on juuri se, että en enää kuulu brändin kohderyhmään. Itse olen jo kääntänyt selkäni edellä mainituista syistä brändille. Kuitenkin kelpaan onneksi kilpailijoille.

    • Ehkä tuo I Love me-messujen Vip-bloggaajan olo ei ns. vaikuta, koska Lumene ei ole ikinä noilla messuilla, niin ehkei he ole huomanneet tätä Vip-bloggaaja juttua, mutta viisi vuotta sinulla ja minulla kolme vuotta ja ei meitä turhaan ole pyydetty aina uudelleen messujen puolelta. 🙂

      Jännää kyllä oli, että sait aina Lumenen tiedotteet, joita minä taas en ikinä saanut, mutta tuotteita et saanut. Jänniä nämä, mutta mielenkiintoista onkin kuulla, että onko riittäviä ihonhoitosarjoja meidän ikäisille ja jos on, niin niitä ei ole meidän ikäisille kohdennettu.

      Ihanaa iltaa Maiju <3

    • Jännä, olen joskus itse antanut Lorealille palautetta, siitä on kyllä aikaa. Viestiini vastattiin ja tuote korvattiin ja jotain pientä ylimääräistäkin tuli mukana. Laita Tiia uusi viesti.

      Ihanaa iltaa <3

  • No hyvä Tiia ja hyvä Lumene! Mikäs sen luotettavampaa olis.. kun aikuinen, hyvin säilynyt ja hehkeä nainen markkinoisi jotain tuotetta.
    Sen käsityksen ensin sain, ettei Lumene itse usko tuotteidensa vaikutuksiin? (Turha markkinoida vanhemmille leideille! Heidän meikeillään ja voiteilla ei hehkua aikuisen naisen kasvoille tule)

    • Se herättäisi kyllä luottamusta ja Suomesta löytyy paljon upeita aikuisiakin naisia. 🙂

      Uskon, että meikeillä tulee hehkua siinä missä nuorillekin, mutta ihonhoitotuotteista en ole enää varma, olen pudonnut kelkasta. 🙂 Ihania seerumeita tosin on.

      Ihanaa iltaa Tuta <3

  • Hyvä Tiia:) Tuo Tutan kommentti pisti silmään, että näinkö onkin, ettei Lumene usko omiin tuotteisiinsa, koska meille yli 50-vuotiaille sillä ei ole tarjota mitään?:) Ehkä tässä onkin pointtina juuri se, että kaunis nuori nainen ei tarvitse paljoa, eikä niin topakoita tuotteita kuin me vanhemmat, joten heillä ei ole "vielä" sitä reseptiä keksitty!? Huulipunat ja kynsilakat ovat kyllä aina olleet hyviä, sitä en käy kiistämään ja niillehän ei voi ikälippua laittaa:)
    Hyvä kun pääset juttelemaan asiat halki, sitten varmasti avautuu tämäkin juttu, myös se toinen puoli tästä:) Tsempit tapaamiseen ja hienoa, että jaksat puskea sitä harmaata kiveä päin ja sen läpi!!<3

    • Tähän en osaa sanoa, mutta on mielikuva, että kyllä aiemmin oli ihan anti aging tuotteita ja myös hoitavia seerumeitakin on. Toisekseen ryppyjen madaltamiseenhan en usko muutenkaan, mutta hoitavuuteen ja kosteutukseen ja kimmoisuuteen uskon kyllä. Täytyy kysyä, koska nyt olen itsekin pudonnut kelkasta, koska markkinointia en ole nähnyt enää vanhemmille ja myös paketeista uupuu ikämerkinnät, on kai aikansa trendi, mutta mielestäni olisi mahtavaa, jos ikämerkinnät olisi edelleenkin. 🙂

      Meikit on kyllä hyviä ja uuden brändiuudistuksen myötä rakastuin muutamaan uuteen seerumiin ja glow tippoihin.

      Ihanaa iltaa M <3

  • Loistavaa Tiia! Minä olen ylpeä sinusta <3
    Nopeaa oli Lumenen reagointi. Täällä odotetaan jännityksellä kolmatta osaa.
    Leppoisaa sunnuntaita!

  • Kiva, että Lumene reagoi ja haluaa avata aihetta kanssasi ihan kasvokkainkin.

    Voit muistuttaa lumenelaisia, että me keski-ikäiset olemme ostovoimaisia, asuntolainat jo paremmalla puolella, suuret hankinnat tehtynä, lapset usein jo maailmalla, monella jopa vähän perintöäkin. Hyvät tuotteet löydettyämme olemme myös uskollisia asiakkaita. Uskollisuuteeme ei kuitenkaan kannata luottaa, jos meidät sivuttaa. Uutta asiakaskuntaa etsiessään ei kannata unohtaa jo olemassa olevia asiakkaita, pahimmillän menenettää vanhat eikä tavoita uusia.

    Tänään Hesarissa oli mielenkiintoinen juttu "harmaiden panttereiden" matkailusta. Rahaa, aikaa ja kiinnostusta on aiempaa enemmän. Samalla tavalla me vanhempi asiakaskunta etsimme myös kosmetiikasta elämyksiä, kunhan sitä vain älyää kohdentaa myös meille eikä vain superkilpaillulle pari-kolmekymppistenkymppisten kohderyhmälle.

    • Juu eihän Lumenen olisi todellakaan tarvinut, mutta arvostan kovasti, että kiireinen ihminen viitsii käyttää aikaa ja paneutua tähän vähän enemmän. 🙂

      Tämä on kyllä jännä asia, ettei vielä meidän markkinavoimaan uskota oikein missään.

      Harmaa pantteri on aika fantastinen nimike ja niin totta tuo, että elämyksellisyys on meille jo iso arvo ja olemme valmiita myös maksamaan siitä. Heh enää ei nukuta autossa, kun reissataan vaikka Hankoon, hih puhun siis itsestäni nuorena, vaan nyt kaivataan ripausta luxusta ja myös sitä, että meitä otetaan huomioon. Osaamme myös vaatia. <3

      Ihanaa iltaa Tuuli ja kiitos, kun olet hengessä mukana. <3

  • Itse en ymmärrä tuota Nordic Girl-sarjan nimeämistä? Se on suunnattu nuorille ja minusta pitäisi yrittää nimenomaan saada poikia huolehtimaan ihostaan aktiivisemmin ja monet voivat kavahtaa girl-sanaa nimessä. Ainakin oma siskonpoikani ei innostunut sarjasta nimenomaan nimen perusteella ja valitsimme hänelle sitten kilpailijoilta tuotteet.

    • Nordic Girl on nuoremmille suunnattu Lumenen sarja, mutta ehkä ei enää tätä päivää, koska nimeomaan nykyään pojatkin huolehtii ihonhoidosta ja myös meikkaavat. No voin kuvitella, ettei pojat halua, että hyllyssä lukee Nordic girl. 🙂

      Ihanaa iltaa Tinttitonttu <3

  • Kiva kuulla että olit saanut tuollaista postia ja toki toivotaan että ne teidän välit Lumenen kanssa lämpenee uudestaan..minusta on kyllä hienoa että ottivat tuolla lailla yhteyttä. Onhan se toki minkä tahansa firman etu, että "kenttää" ja sieltä tulevia mielipiteitä arvostetaan, niitä kuunnellaan..eikä koskaan tiedä miten hyviä vinkkejä he tulevatkaan saamaan. Jokainen firma varmasti toivoo että myynnissä oleva tuote (mikä ikinä onkaan) on pidetty kaikissa ikäryhmissä..tai niin ainakin luulisi:) Leppoisaa sunnuntai-iltaa♥

    • Ihan juuri näin ja onhan Lumenella eri tuotelinjoja. 🙂 Varmasti löytyy meillekin vaikka mitä, kunhan vaan tiedettäisiin, että mitä.

      Ihanaa iltaa Päde <3

  • Hyvä Tiia! Toivottavasti Lumenella herätään siihen, että keski-ikäiset naiset ovat varteenotettava kuluttajaryhmä ja me haluamme, että sen näkyvän koko arvoketjusa tuotteen suunnittelusta mainontaan!

  • Hei Tiia, kiitos rohkeudesta. Ei asiallinen kritiikki ole negatiivisuutta. Pelkällä positiivistelulla ei edetä silloin, kun toivotaan muutosta. Parhainta jatkoa toivottaen, Minna

  • Hieno homma Tiia! <3
    Minusta postauksesi oli tärkeä ja rohkea, monestakin syystä. Siksikin se oli kiva, että kosmetiikka-arvostelujen suhteen luotan enemmän niihin blogeihin, joissa uskalletaan sanoa myös negatiivista palautetta tuotteista. Jos kaikkia tuotteita pelkästään kehutaan, eikä koskaan tule mitään kriittistä esille, niin oikein usko siihen hehkutukseen… Kun välillä vähän kritisoi tuotteita/asioita, se on merkki siitä ettei ole kenenkään talutusnuorassa ja silloin uskallan luottaa yleisesti ottaenkin tuotearvosteluihin.

    Lounastapaamiseen terkkuja, että täällä on yksi keski-ikäinen, joka kaipaa tuotepakkausten kylkeen takaisin niitä "ikähaarukoita", joista näkee mille ikäkategorialle suurin piirtein tuote on tarkoitettu 🙂

    Kivaa alkavaa viikkoa! <3

    • Hei olipa kiva kuulla tämäkin puoli. Omalla kohdalla, koska en ole 100% kauneusbloggaaja, niin nostan tuotteita joista pidän blogin, kun en ehdi nostaa tuotteita joista en niin pidä. Jos kirjoittaisin vaan kosmetiikasta, tälläinen olisi hieman helpompaa ja vertailu eri tuotteiden välillä. Esimerkiksi, jos saan jonkun tuotesarjan, niin sieltä nostan ne omat lempparit. 🙂 Olisi myös outoa kehua blogissa, jotain mistä en pidä, mieluiten jätän kokonaan kertomasta tuotteesta.

      Ne ikähaarukat oli niin hyviä, niitä kaipaan minäkin.

      Kivaa uutta viikkoa <3

    • Joo, totta tuo pointti, mitä kerroit 🙂 Kun ei bloggaa pelkästään kosmetiikasta, niin eihän sitä tosiaan olisi järkeä kuluttaa aikaansa siihen, että kertoo tuotteista, joista ei pidä. Itse en vain tullut ajatelleeksi noin pitkälle, mutta yleisesti ottaen ajattelen tuolleen 🙂

      Toivottavasti Lumenella ottavat meidän ja kaiken ikäisten naisten näkökannat huomioon 🙂 Peukkuja tapaamiseen!

    • Juu ei tuota voi osata ajatella millään. 🙂 Eli vaikka olisi hyviäkin tuotteita, niin blogiin ilmestyy vain kaikki lempituotteet ja niitä naisella voi olla paljon. 😉

      Niin toivon, mutta muuttuuko maailma, ehkä hitain hitain askelin.

      Ihanaa keskiviikkoa Tuula <3

  • GO LADY GO! Sinä olet kyllä paras keski-ikäisten äänitorvi, sopivasti järjen ja sydämen ääntä samassa pakkauksessa – olet kyllä rautainen nainen kaikilla mittareilla! Onnea tämän viikon haasteisiin ja seuraan (ja tuen) tuolta tuhansien kilometrien päästä miten tarina jatkuu : )

    • Ooh Heli kiitos niin paljon kauniista sanoista, ihan mielettömän nätisti sanoit <3 Tiedän, että olet tuki ja kallio. Ihan mahtavaa reissua <3

  • Mahtavaa, että olet tuonut rohkeasti ja rehellisesti esiin omia mielipiteitäsi ja ajatuksia, niin pitääkin! Eikä ilmaisutapasi ole ollenkaan kärkäs tai pistävä, huomaa, että ymmärrät hyvin molempia näkökantoja. Jään mielenkiinnolla odottamaan, mihin tämä vielä päätyy ja saako kenties Lumenen kamppikset uutta, monimuotoisempaa ja tasa-arvoisempaa suuntaa postauksesi ansiosta! <3

    • Oi miten kauniisti sanottu, kiitos Nena Sofia niin paljon. Jännää on se, että kun sanoo mielipiteensä, joka onkin kielteinen, eikä positiivinen, niin sitä heti tulee jotenkin huono omatunto.

      Tahdon kuitenkin muistuttaa, jos jotain rohkeampaa tapahtuisikin, niin se johtuu teistä ja kaikista teidän kommenteista, yksin olisin vaan huutanut tuuleen.

      Ihanaa viikon jatkoa <3

  • Lumenen reagointi oli nopeaa ja hyvä niin, että kirjoituksesi tavoitti myös heidätkin.

    Itse kuitenkin pidän tuota kassin lähetystä vain eleenä, enemmänkin odotan Lumenelta sitä mitä heidän toimissaan tapahtuu jatkossa. Tajuavatko, että heidän pitäisi mainonnassaan muuttaa aika tavalla arvomaailmaansa ihan kaikkia koskevaksi eikä vain pientä ihmisryhmää mitä on tapahtunut viimeisen vuoden aikana. Ensin se kohuttu video, missä tumman hipiän omaavat ihailivat vaaleaa naista, joka sitten hiljaisuudessa editoitiin, joka oli minusta aika kummallista toimintaa brändin imagon kannalta. Nyt sitten perään tämä mainos, missä rohkeudesta puhuvat hyvin samanlaiseen muottiin ulkoisesti kuuluvat naiset, kun kamppanjan olisi voinut päräyttää liikkeelle hyvinkin eri näköisille tyypeillä, olen varma, että rohkeita olisi maa pullollaan. Millainen olisi ollutkaan kamppis tavallisilla mutta monimuotoisilla rohkeilla naisilla? Miksi pitää käyttää aina jo valmiiksi tuttuja kasvoja? Minä olisin mielelläni tutustunut tarinoihin itselleni täysin entuudestaan vieraiden ihmisten takana. Olisi tehnyt omiin silmiin kamppanjasta erittäin kiinnostavan.

    Toivon, että saat tapaamisessa edustajan ymmärtämään, että postauksessasi oli kyse nimenomaan arvoista ja tasa-arvosta, siitä miltä Lumene tällä hetkellä noita arvoja kannattavien näiden kahden mainoskamppiksen jälkeen näyttää. Suomessa joka ovat edelleen heidän isoin markkina-alueensa, tämä uudistus ja nykyaikaan huonosti soveltuva mainonta on selvästi saanut monissa aikaan tunteita, mitä olen sinun blogisi kommentteja lukenut. Joten toivotaan, että tämän jälkeen Lumenen kamppikset olisivat monimuotoisempia ja tasa-arvoisempia. 🙂

    • Lumenen reagoi kyllä heti, sille isot peukut. 🙂

      Minustakin kassi on kaunis ele ja toivotus, olemme kuulleet sinua ja sinun lukijoita. 🙂

      Olisipahan ollut ihana, jos olisi ollut vaikka joka kk tavallisen naisen rohkeustarina ja mitä Lumene hänelle merkitsee. 🙂 Ihana idea Jonna <3

      Tämä on minunkin toive ja toivon, ettei kaikki ole vain ns. näytelmää, vaan aidosti tapahtuisi joku nytkähdys jollain aikajaksolla parempaan suuntaan.

      Ihanaa iltaa ja kiitos tuesta <3

  • Hienoa, että Lumenelta reagoitiin nopeasti! Toivottavasti tapaaminen järjestyy pikaisesti – ja toivottavasti siellä myös kuunnellaan. Jonna tuokin tuossa yllä jo esille sen, mitä itse ajattelen asiasta. Uskoisitko, Tiia, että ensimmäisen kerran lauantaina kävelin Lumenen standin ohi. En edes huulipunia vilkaissut vaan painelin suoraan viereiselle standille.

    • Ensi viikolla tavataan ja Lumenen puolelta olisi onnistunut jo tällä viikollakin pariinkin kertaan, mutta minulla taas on juuri niinä päivinä muuta menoa. Eli nopeaan on tapahtumassa, jota arvostan myös kovasti. 🙂

      Voi eih sinua, eli siellä on selkeästi myös tilanne, että kun jotain muuttuu, niin sitten mennään hypistelemään taas niitä Lumenen punia. <3

      Ihana olet, kiitos Lady tuesta <3

  • Hyvä Sinä!
    Minä jäin mielenkiinnolla odottamaan mitä jatkossa seuraa, ekan postauksesi jälkeen.. Hienosti asia etenikin, koska pääsethän tapaamiseen! Pääasia on, kuten itsekin olet kertonut, että me keski-ikäiset (ja myös hieman iäkkäämmätkin) naiset saadaan Lumenelle äänemme kuuluville, ja toivottavasti tulemme myös huomioiduiksi!
    Erityiskiitos sinulle, kun otit asian hoitaaksesi – ja kiitos rohkeudestasi Tiia! <3

    • Tämä on minunkin toive ja että meillekin mainostettaisiin Lumenen tuotteita 🙂 Peukut pystyyn, että jollain aikavälillä tulisi jonkinlaista muutosta.

      Kiitos niin paljon Thea Ester ja en voi kieltää, etteikö olisi pelottanut, mutta sydämen asian avaaminen on aina pelottavaa.

      Ihanaa uutta viikkoa sinulle <3

  • Tsempit täältäkin sinulle. Olen 63 v. ja käyttänyt paljon Lumenen tuotteita erityisesti seerumeita, puhdistustuotteita ja voiteita. Koska en meikkaa niin muut kauneustuotteet ovat jääneet vieraiksi. Mutta, mutta, tuotteiden uudistuksen jälkeen olen pudonnut täysin kelkasta. En yhtään tiedä mikä tuote olisi ikäiselleni sopivaa. Seerumeita toki on mutta hinnat pompsahtivat mielestäni niin korkealle ettei oikein raski enää ostaa koska saa halvemmallakin.
    Lumenella oli aiemmin aivan ihana puhdistusöljy mutta sehän lopetettiin jo monta vuotta sitten, harmi.
    Olen kokenut kunnia-asiana käyttää kotimaista sarjaa joka on ollut iholleni sopiva mutta nykyisin en ole sitä enää ostanut koska en tunne kuuluvani enää Lumenen kohderyhmään.

    • Totta on, että hinnat nousivat brändiuudistuksen myötä, osittain toki siksi, että uudistuminen maksaa ja osittain ymmärtääkseni siksi, että tuotteidenkin koostumusta on jumpattu jne.

      Muistan niin hyvin sen puhdistusöljyn ja oli isossa purkissa, olikohan se sellainen vaaleanpunainen purkki ja sininen pumppupullon korkki, rakastin sitä yli kaiken ja miten pehmeäksi jätti ihon. Niin jättimäinen pullo oli vielä ihan huikean halpa!

      Ymmärrän niin hyvin, koska samoinhan olen kokenut minäkin. Lumene on kuitenkin kansallisaarre, yhtä kuin koto-Suomi, siitä huolimatta ettei ole enää suomalainen yritys, vaan yli 80% Lontoolaisen yrityksen omistama, mutta Lumene mahdollistaa monen monen suomalaisen työpaikan ja se on tärkeä arvo myös.

      Joten nyt peukut pystyyn, että asiat selkenee ja markkinointia kohdistetaan eri ikäryhmiin.

      Ihanaa viikon jatkoa <3

  • Tämä on mielenkiintoinen keissi! Oma Lumene-kokemukseni on myös pitkä – käytän edelleen samaa meikkipuuteria, joka oli ensimmäinen meikkipuuterini vuonna 1996. Äitini kun on kannattanut merkkiä koko ikänsä. Seerumeita, rasvoja, ties mitä olen käyttänyt ja käytän, vaikken tykännyt itsekään uudesta kampiksesta. Itseäni ärsyttää, että messuilla merkin edustaja lupasi ottaa yhteyttä, no, ei ainakaan ekaan puoleen vuoteen ole ottanut. 😀

    Mutta mahtavaa, että tekstiisi reagoitiin näin isosti, tsemppiä lounaalle! Somella voi tosiaan vaikuttaa!

    • No voi ei, jos hän on hävittänyt käyntikorttinsa tai jotain inhimillistä. Kannattaa vaan laittaa itse viestiä, hei muistatko minua. <3

      Kampanja oli muuten yes, mutta vähän enemmän rosoa ja eri kokoisia, ikäisiä jne. 🙂 Sitten oisin ollut wow ja vissiin aika moni muukin.

      Ihquisaa keskiviikkoa Katja <3

  • Moikka Tiia! Ihan mahtava juttu, että tästä palautteesta jatkuu keskustelut. Itseäni näin kolmikymppisenä aikuisena häiritsi tämän rohkeus-kampanjaan valitut kasvot yleisesti. Mielestäni yritykseltä ei ole rohkeaa käyttää samaa mediakasvoa, jota muutkin käyttävät. Juurihan esim. Koutaniemi teki viime vuonna tasa-arvo kampanjan kaksoiroolissa Marimekolle joka näkyi pääkaupunkiseudun katukuvassa vahvasti. Ei myöskään ole rohkeaa käyttää vain kulttuuri- ja media-ammattilaisia. Eikö muiden alojen ammattilaisia, tutkijoita tai kv-urallaan menestyviä naisia tähän olisi saatu? Jotenkin tuntuu myös nurinkuriselta, että Lumene kansainvälistyy vain suomalaisilla kasvoilla. Tämä oli niini asiakaskunnan ikäryhmien ja sanoman puolesta epäonnistunut kuin myös siinä millä saturaatiotasolla nämä rohkeus-naiset muiden yritysten kampanjoissa vetävät. Kaiken kaikkiaan Lumene on kyllä ihan perässähiihtäjä markkinoinnissa.

    • Hei luin eilen kommenttisi miehellenikin, (joka pakon sanelemana on ihan messissä tässä Lumene keississä;)koska kommenttisi oli niin rakentava ja fiksu. Kun näin Lumenen Rohkeus-kampanjan ensimmäisen kerran, ensin heräsi vahva tunne ja vasta tunteiden käsittelyn jälkeen osasin rakentavasti pohtia, että miten juuri tämä kamppis herätti niin vahvoja tunteita. Hirmu hyvin kommenttisi osaa analysoida, että miksi.

      Erilainen kattaus naisia, eri muotoisia, ikäisiä, eri aloilta jne. Toki tuossa on kattavasti eri ammattialueita esillä, ei siinä mitään. Samat naamat mainostavat rohkeutta eri yrityksille, kuten Janita Autio seuraavana päivänä Stockmannille.

      Markkinointi ja mainonta on varmasti vaikea alue ja aina on niitä, jotka ärsyyntyy. Tässä kohden kuitenkin Rohkeus-kampanja vahvisti ja tuki niitä tunteita, että Lumene on unohtanut erilaisuuden ja me aikuiset.

      Tavallaan ymmärrän, että kaunista ja hyvää scandinaavista brändiä halutaan viedä maailmalle scandinaavisilla kasvoilla, enkä osaa yhtään ennustaa, otetaanko se hyvin vastaan New Yorkin kaltaisessa sulatusuunissa. Joskus voi lyödä läpi, jos on tuuria ja joskus puhutteleekin sitten vain pientä ryhmää. Kuten mielestäni mainonnan saralla tällä hetkellä Suomessa on käynyt.

      Jos otetaan esimerkki, että Jeffree Starille lähetettiin Lumenen meikkejä testiin, koska Jeffree on niin suuri stara, vaikka ei kaiketi kaiken valossa ole Lumenen kohderyhmää, niin ehkä tätä tyylisuuntausta voisi toteuttaa Suomessakin,värikkäämmän, monipuolisemmin ja rohkeammin.

      Kiitos loistavasta kommentista ja mukavaa kevään odotusta. 😘

Vastaa käyttäjälle Merikapteenin vaimo Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud